Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelvilka kosttillskott för cyklister …
You need to log in to create posts and topics.

Köper du kål, lök, bönor o sånt får du väldigt mycket nyttig mat för lite pengar. Undvik bara de dyra importerade trendgrönsakerna så ska du se att pengarna räcker långt

Stora C skrev.

"Finns för övrigt en relativt färsk studie som visar att man inte skall dricka sportdryck efter själva cyklandet om man vill bränna fett."

Ja Bengt Saltin släppte väl en studie om detta förra året. Och det är väl inget nytt att snabba kol

Nej man får inte gå till någon övertro.
Gör man av med energi måste den energin ersättas och är det under pågående fysisk ansträngning så ska det vara snabb energi som kroppen har lätt för att ta upp, typ sportdryck. Sportdrycken ska innehålla salt, druvs

Här kommer en konkret fråga.
Jag ställde den i spinningtråden men inga bra svar.

Ska köra Spinn of Hope den 27 mars och har som mål att köra samtliga 12 timmar själv. Funderar på hur jag ska lägga upp näringsintaget, ska jag ladda med pasta, gel eller ba

Hej.

"Här kommer en konkret fråga.
Jag ställde den i spinningtråden men inga bra svar.

Ska köra Spinn of Hope den 27 mars och har som mål att köra samtliga 12 timmar själv. Funderar på hur jag ska lägga upp näringsintaget, ska jag ladda med pasta, gel e

12 tim är lång tid.

Ta det som kan ge dig energi utan att
- få dig att må illa
- påverka din vätskebalans negativt
- tvingar dig till toalettbesök

Hej Anders.

"12 tim är lång tid."

Tja allt är som sagt relativt. Jag är i alla fall vaken längre är 12 timmar varje dag och inte tycker jag att det är så lång tid.

När man har varit vaken mer än 48 timmar. Då tycker jag nog att det börjar bli lite väl

Jag körde 12 tim spinning på Ride of Hope för några år sedan.

Gick runt på vatten, svagt blandad sportdryck, pastasallad, några energikakor och godishjärtan. Upplevde ingen större energidipp vad jag kan minnas. Det hänger ju på intensiteten förståss men

P. : Eftersom Funbeat är en träningssajt, utelämnade jag att 12 timmar är en lång tid "för kontinuerligt hård fysisk ansträngning".

Nu vet jag inget om Ride of Hope. Men efter din kommentar vet jag alltså att det handlar bara om att inte somna i sadeln

Vill bara skilja på Ride of Hope och Spinn of Hope. Ride of Hope går på landsväg under 9 augustidagar, mellan Lund och Stockholm, en total sträcka på 1250 km.
Spinn of Hope genomförs runt om i landet den sista lördagen i mars varje år. 2010 kommer 36 anlä