Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

mina skyspeed har jag som längst kört 25 km i...

Jag älskar Saucony A-serien och har haft 2:an, 3:an och 4:an. Har just fått hem 5:an och dom ska testas såsnar jag får springa efter min sjukhusvolta. Jag löser problemet med stenar som fastnar i hålen genom att limma igen dom. Den lilla insatsen tycker j

Kristina: Ditt vurmande för Sacucony type A gör mig nyfiken :-). Springer du asfalt med dom? Om så, slits dom inte ner snabbt? Vad för lim? Blir dom vattentäta underifrån med limmet?
(Ursäkta frågebatteriet...)

Ja jag springer asfalt med dom, jag springer alla pass i dom från vår till höst. Nej dom blir inte vattentäta men är det inte kallt så stör vattnet mig inte. Det pressas ju ut lika fort som det kommer in. Vilket starkt lim som helst funkar. Jag byter skor

Jag gick från Type A3 till Inov-8 Road-x 233 i mina asfaltdojjor. Något tyngre, men lägre drop och definitivt inga hål i sulan. Jag är mycket nöjd.

Om du gillar A-serien borde du kanske prova Adidas Adizero Pro. Jag tycker de är oerhört trevliga och springer väldigt mycket asfalt och långpass i dem.

Hur är Pro jämfört med Adios? Nån som vet?

Om jag förstått det rätt så kommer Adizero Pro att ersättas av Adizero Hagio. Har bara provat Hagio på löpband än, men kommer nog slå till på ett par för de lite kortare och snabbare passen och Adizero Adios 2 för de lite längre.

Inov-8 Road-x 233 drop 6 mm enl webben
A5 drop 4 mm

OK, Hagio då, är det samma känsla som Adios fast lättare?