Quote from Guest on 15 July 2012, 19:30Jag fundera på att skaffa mig en ny cykel.
Jag har drygt 7,8 km till jobbet, blir alltså drygt 1,5 mil om dagen, och jag vill ha något bättre än min damcykel som har har nu!För att göra två flugor på smällen tänkte jag att jag ändå kunde skaffa en cyke
Jag fundera på att skaffa mig en ny cykel.
Jag har drygt 7,8 km till jobbet, blir alltså drygt 1,5 mil om dagen, och jag vill ha något bättre än min damcykel som har har nu!
För att göra två flugor på smällen tänkte jag att jag ändå kunde skaffa en cyke
Quote from Rasmus Olsson on 15 July 2012, 19:40Nej! Inte h*br*d.
Enkelt svar på din enkla fråga är cyclocross. Så, nu kan vi stänga denna tråd.
Nej! Inte h*br*d.
Enkelt svar på din enkla fråga är cyclocross. Så, nu kan vi stänga denna tråd.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 19:43Check! Bruse (t+)
Check! Bruse (t+)
Quote from Rasmus Olsson on 15 July 2012, 20:01Tillägg: efter min andra cykelsemester på Gotland med 25 kilograms packning (kom hem inatt), rekommenderar jag verkligen en cyclocross med fästen för pakethållare! Med ett par Continental Gatorskin 28 mm på hjulen var det inga problem att cykla på både st
Tillägg: efter min andra cykelsemester på Gotland med 25 kilograms packning (kom hem inatt), rekommenderar jag verkligen en cyclocross med fästen för pakethållare! Med ett par Continental Gatorskin 28 mm på hjulen var det inga problem att cykla på både st
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 20:04Har du flyttat?
Har du flyttat?
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 20:14Hybrid funkar utmärkt som jobb-transportmedel.
Hybrid funkar utmärkt som jobb-transportmedel.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 20:18Inte hybrid, nej. Det var något som också duger att motionera på så hybriden går fetbort.
Cross. Punkt.
Inte hybrid, nej. Det var något som också duger att motionera på så hybriden går fetbort.
Cross. Punkt.
Quote from ellen olsson on 15 July 2012, 20:34Sällar mig till Bruse och 2*Magnus. Hybrid går fetbort eftersom den är halvtaskig på allt. Cyclocross är det enda som duger till alla tänkta anvädningsområden.
Sällar mig till Bruse och 2*Magnus. Hybrid går fetbort eftersom den är halvtaskig på allt. Cyclocross är det enda som duger till alla tänkta anvädningsområden.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 20:45Hmmm. Jaha..
Fast jag behöver varken cykla i berg eller på stigar eller nåt sånt.
Jag vill kunna cykla på typ landsvägar osv..Jag tror på vad ni säger, men efter att ha googlat lite får jag en känsla av att det är en rätt... "lyxig" cykel?
Hittar ingen
Hmmm. Jaha..
Fast jag behöver varken cykla i berg eller på stigar eller nåt sånt.
Jag vill kunna cykla på typ landsvägar osv..
Jag tror på vad ni säger, men efter att ha googlat lite får jag en känsla av att det är en rätt... "lyxig" cykel?
Hittar ingen
Quote from Rasmus Olsson on 15 July 2012, 22:04Hybrid är som en bäddsoffa, varken skön att sitta eller sova i. Med rakt styre har du endast en enda handposition. Du blir fort trött i händer och armar. Med ett bockstyre kan du variera ställning i det oändliga.
Ska du cykla landsväg så är egentligen rä
Hybrid är som en bäddsoffa, varken skön att sitta eller sova i. Med rakt styre har du endast en enda handposition. Du blir fort trött i händer och armar. Med ett bockstyre kan du variera ställning i det oändliga.
Ska du cykla landsväg så är egentligen rä