Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken cykel rekommenderar ni för …
You need to log in to create posts and topics.

Billigaste nya jag hittade:

http://www.haggs.nu/catalog/product_info.php?cPath=384&products_id=2714

Hybrid funkar visst. Grabbarna ovan (exkl. Heff) kan bara se och tänka ur sitt eget perspektiv. De kan bara tänka hardcorecyklar.
Du KAN motionera på en hybrid. Att motionera på en cykel innebär inte nödvändigtvis att cykla timtal i 30 km/t.
Vill du kunna

En hybrid är definitivt fel val om man vill ge sig själv en chans att tycka att cykling är en träningsform att satsa på.
Att cykla på en hybrid är mariginellt roligare än att cykla på en 3-växlad damcykel med cykelkorg.

Spännande påståenden här.
Hardcorekille som jag är (hrrrm) så äger jag faktiskt en hybrid också. Den använder jag som transportmedel ibland. Nej, den duger inte att motionera med om du vill att träningstiden skall vara en trevlig upplevelse. Om du föredra

Hybrid funkar utmärkt för pendling. Jag pendlar 2 mil om dagen till jobbet plus en hel del ytterligare. För att kunna variera ställningen lite har jag barends på mina cyklar. Dessutom är det bra att ha skärmar och pakethållare på jobbcykeln så slipper man

Jag har räser, MTB och en gammal treväxlad gubbcykel med en fungerande "växel", men ingen hybrid. Jag (vi) har däremot en bäddsoffa som är skön att både sova och sitta i.

Visst är cx eller helst räser bästa valet om man ska cykla långa sträckor och inte

Det är lika enkelt att ordna ett ramfäste för låset på en CX som på en hybrid.

I shall speak no more on the matter.

Jag har både hybrid och racer och rekomenderar dig att köpa en hybrid till att börja med. Köper du en till hösten kan du få årets modell till nedsatt pris. Byt däcken till smala släta, kanske sätta på kombipedaler (så kan du använda spinningskor om du har

Inte svar till TS egentligen, men varför "måste" man ha just cyclocross för pendling? En hel del av min tid på cykeln är till/från jobb (2,5 mil enkel väg) och jag kör racer. Pendla, träna - för mig är det typ samma sak. Man får ju träna när man hinner, t

Sara, du har rätt i att räcer är det bästa att pendla på. Men jag och många andra skulle inte våga ställa en dyr räcer på stan. Dessutom är den opraktisk när det regnar och snöar. då är en cx mycket mer praktisk med plats för dubbdäck och skärmar.