Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 09:32Matilda, som du ser blir det här en religiös diskussion, inte rationell. Många "riktiga cyklister" skulle aldrig erkänna att en hybrid, dvs en bra cykel med rakt styre, är ett bra val för cykling på vanlig väg oavsett vad man har för krav.
För oss andra
Matilda, som du ser blir det här en religiös diskussion, inte rationell. Många "riktiga cyklister" skulle aldrig erkänna att en hybrid, dvs en bra cykel med rakt styre, är ett bra val för cykling på vanlig väg oavsett vad man har för krav.
För oss andra
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 09:36Att tycka att en hybrid är en bra cykel säger en hel del. Elgiganten har i så fall en bra cykel i paketet. Den kostar 350: - i inköp.
Att tycka att en hybrid är en bra cykel säger en hel del. Elgiganten har i så fall en bra cykel i paketet. Den kostar 350: - i inköp.
Quote from Rasmus Olsson on 16 July 2012, 09:46Vad är då skillnaden mellan en hybrid och en cx? Priserna för en hybrid och en vanlig enkel cx är densamma. Det mest uppenbara är att en cx har ett mer ergonomiskt styre än en hybrid. Den största skillnaden är vikten. Varför ha en cykel som väger över 10-
Vad är då skillnaden mellan en hybrid och en cx? Priserna för en hybrid och en vanlig enkel cx är densamma. Det mest uppenbara är att en cx har ett mer ergonomiskt styre än en hybrid. Den största skillnaden är vikten. Varför ha en cykel som väger över 10-
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 09:53Jättekul och intressant att läsa alla era åsikter, ska definitvt ha allt i bakhuvudet, cykelnördar eller ej 🙂
Som tur är är mitt jobb inom inhängnat område, så tror det räcker med nåt lättare lås, så jag tror inte att jag behöver basera valet av cykel
Jättekul och intressant att läsa alla era åsikter, ska definitvt ha allt i bakhuvudet, cykelnördar eller ej 🙂
Som tur är är mitt jobb inom inhängnat område, så tror det räcker med nåt lättare lås, så jag tror inte att jag behöver basera valet av cykel
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 09:53En mtb har dämpare, det har väl inte en hybrid? Definitivt inte de modeller jag tog med som exempel.
Många av oss gillar inte bockstyre i stan. Och en hybrid väger väl inte mer än en cyklokross, eller tror du att vikten sitter i styret? En hybrid med bra
En mtb har dämpare, det har väl inte en hybrid? Definitivt inte de modeller jag tog med som exempel.
Många av oss gillar inte bockstyre i stan. Och en hybrid väger väl inte mer än en cyklokross, eller tror du att vikten sitter i styret? En hybrid med bra
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 09:56För mig är inte en racer något att pendla på till jobbet, eftersom den måste stå ute under dagen. Jag skulle heller inte våga köra med racer inne in Stockholms City, då man har fullt upp med övriga tarfikanter. Min optimala cykel är en lätt, mångväxlad r
För mig är inte en racer något att pendla på till jobbet, eftersom den måste stå ute under dagen. Jag skulle heller inte våga köra med racer inne in Stockholms City, då man har fullt upp med övriga tarfikanter. Min optimala cykel är en lätt, mångväxlad r
Quote from ellen olsson on 16 July 2012, 09:58En hybrid väger klart mer än en cyclocross!
En hybrid väger klart mer än en cyclocross!
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 10:01Eeh ... du menar att med samma ram o hjul är ett bockstyre lättare än ett rakt? Eller är det växel- o bromshandtagen till raka styren som är så väldigt tunga?
Eeh ... du menar att med samma ram o hjul är ett bockstyre lättare än ett rakt? Eller är det växel- o bromshandtagen till raka styren som är så väldigt tunga?
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 10:03Kan hitta hybrider för 5-6000, billigaste cyclocrossen jag har sett kostar minst 9000, så det är inte riktigt samma pris 😉
men jag förstår din poäng.
Kan hitta hybrider för 5-6000, billigaste cyclocrossen jag har sett kostar minst 9000, så det är inte riktigt samma pris 😉
men jag förstår din poäng.
Quote from ellen olsson on 16 July 2012, 10:04Anders: Samma ram och samma hjul? På vilken planet då? Inte på den planet jag bor på iallafall...
Har du ens sett en cyclocross och en hybrid sida vid sida med varandra?Edit ville att jag skulle adressera mer.
Anders: Samma ram och samma hjul? På vilken planet då? Inte på den planet jag bor på iallafall...
Har du ens sett en cyclocross och en hybrid sida vid sida med varandra?
Edit ville att jag skulle adressera mer.