Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken cykel rekommenderar ni för …
You need to log in to create posts and topics.

Ang stöldrisken kan jag förstå att man är rädd för det. Jag bär med mig hela cykeln in på jobb, mycket praktiskt och säkert när man kan göra så. 🙂 Cykla i snö tror jag inte jag kommer göra oavsett...

Många starka uppfattningar här, som vanligt 😉

Om du inte vill ge mer än 7000 kronor så verkar det svårt att hitta en cyclocross som passar, om du inte hittar en begagnad.

Inne istan när hösten kommer med väta och halka och man ska upp och ner för trott

Petter: "När våren kommer kan du köpa till tempopinnar om du vill cykla fort själv eller byta till ett bockstyre om du vill cykla i grupp."

En hybrid har inte en geometri som passar varken för tempopinnar eller bockstyre. Det blir bara ännu mer obekvämt.

Dessutom måste man byta betydligt mer än bara styret...

Som vanligt kan byte av styrstam o ev sadelstolpe betyda generösa anpassningsmöjligheter på en i grunden bra hybrid.

Precis som det finns gott om folk som cyklar komfortracers med bockstyre o hög front men som ändå vrider upp bocken nästan baklänges för

Ännu ett argument mot hybrid: alla jag vet som köpt en hybrid, trots mina och andras argumentation mot, har senare gått å köpt en cx eller en räcer och sålt hybriden eller ställt den längst inne i förrådet. Med hänvisning till att den är okomfortabel. Så

Har pendlat (17 km enkel väg) hybrid i stockholm senaste 10 åren, vinter som sommar. Rakt styre känns definitivt säkrast på många ställen. Äger ingen cx men väl racer och fixie med bockstyre, dessa är mycket trevligare att cykla men känns inte som något j

Jag har själv en hybridcykel (Crescent yotta) som jag pendlar till och från jobb på varje dag(12km enkel väg) och tycker det fungerar väldigt bra.
Det fungerar även att träna på den men som många sagt tidigare, ska man cykla långt kan det vara gött att k

Hybrid för jobbcykling i stan, men racer för landsväg och triathlon. Men du känner ju inte mig, Bruce:-)

Håller f ö med Fredrik Stridsman om att nöjet med att på en alu-hybrid cykla om kolfiberracers är en liten men viktig del av tjusningen med hybrid. P

Min Merida 3 fölr ca 10 000 kronro väger inte 10,3 kg! Den väger utan pakethållare ca 8,5 kg! Den tyngsta cykeln jag har.