Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelvilken cykel till mannen?
You need to log in to create posts and topics.

Men om du ska köpa en cykel för ett visst syfte, hur ska du då göra dig förstådd hos handlaren om du inte ska använda dig av nåt epitet? Det är ju som att prata två olika språk, där ingen förstår varandra. Syftet med epitet är just för at underlätta för o

Vad sägs om följande?

Hej, jag vill ha en cykel som jag kan cykla till jobbet på. Det är 16 kilometer och består av bara asfalt. Jag vill kunna cykla året runt och alltså kunna sätta på andra däck och stänkskärmar. Dessutom har jag en förkärlek för bar e

Fast ibland så vet man inte så väl själv vad man vill ha eller behöver ...

Ett annat sätt kan var att man pratar med någon som är kunnig på cyklar, och som inte försöker pracka på en något som inte gick att bli av med ...

"Jag behöver en cykel att pendl

Två och samma tanke 🙂

Elin:
Kompletterat med information om att visst inslag av grusväg finns på pendlingssträckan. Samt att någon gång ibland ska det tas en kvällsrunda i träningssyfte...

Visst ja, och så gäller det att man klämmer ur sig att man drömmer om att cykla lopp si eller så inom n år ...
Och vad man menar med träningsrunda. Motionera hundar (=stå på bromsarna i 500 m), cykelpromenad eller så fort det går?

Jag har inte läst alla inläggen, men jag cyklar på Kona Dew. Jag är riktigt nöjd med den.

Fördelarna med den:

1. Den är lätt.
2. Den är reaktionssnabb och rapp.
3. Den är billig, men har bra komponenter.

Det räcker med det egentligen.

Jag cyklar 29 x

Elin, då fur inte en cykel, utan en hybrid.

Huvudsaken är väl att man får något som passar ändamålet, sedan vad det heter tycker jag kan kvitta.

---
Huvudsaken är väl att man får något som passar ändamålet, sedan vad det heter tycker jag kan kvitta.
---

Det är ungefär min generations inställning till att handla kläder (om man är en man).

Då spelar inte ens färgen någon roll ... jo, det får inte