Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 07:56En CX är en hybrid med bockstyre. - Ooups, sa jag det högt?
En CX är en hybrid med bockstyre. - Ooups, sa jag det högt?
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 09:36Heja Fredrik! 😀 (t+)
Heja Fredrik! 😀 (t+)
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 09:45Underbar diskussion!
Jag har en hybrid som är hyfsat lätt. Den har skivbromsar och jag har monterat på bar ends. Är det okej om jag fortsätter pendla med den? 😉
Underbar diskussion!
Jag har en hybrid som är hyfsat lätt. Den har skivbromsar och jag har monterat på bar ends. Är det okej om jag fortsätter pendla med den? 😉
Quote from Rasmus Olsson on 25 August 2011, 09:53Näe, en cx är inte en hybrid.
Näe, en cx är inte en hybrid.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 10:52Tycker Cx låter som touringcykelns återkomst ibland? En touringcykel kan också ha grövre däck och den min man har har iaf både stänkskärmar och pakethållare. Och bockstyre.
Trevlig att cykla på, jag cyklade Tjejvättern på den (fast jag skulle haft en stl
Tycker Cx låter som touringcykelns återkomst ibland? En touringcykel kan också ha grövre däck och den min man har har iaf både stänkskärmar och pakethållare. Och bockstyre.
Trevlig att cykla på, jag cyklade Tjejvättern på den (fast jag skulle haft en stl
Quote from Rasmus Olsson on 25 August 2011, 10:56Touringcyklar har oftast lite längre hjulbas än lvg och cx och upplevs därmed som lite trögare vid sväng och igångstart. Inte önskvärt om en cx och lvg, där man önskar en viss kvickhet vid svängar och igångdrag.
Touringcyklar har oftast lite längre hjulbas än lvg och cx och upplevs därmed som lite trögare vid sväng och igångstart. Inte önskvärt om en cx och lvg, där man önskar en viss kvickhet vid svängar och igångdrag.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 10:59Men ypperlig för att cykla med varje dag, om man har en bit. Annars rekommenderar jag en vanlig "citybike" till billigt pris.
Men ypperlig för att cykla med varje dag, om man har en bit. Annars rekommenderar jag en vanlig "citybike" till billigt pris.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 11:19*ler*
*ler*
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 11:19En cykel är en cykel. De kan se olika ut och ha olika egenskaper. Skit samma vad de kallas, köp en som passar till ändamålet utan att fundera så mycket på eventuellt epitet på den.
En cykel är en cykel. De kan se olika ut och ha olika egenskaper. Skit samma vad de kallas, köp en som passar till ändamålet utan att fundera så mycket på eventuellt epitet på den.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 11:23Håller med Elin. Det jag tycker är problemet är att deschiffrera de olika benämningarna för att ta reda på om den har de egenskaper jag tror behövs ....
Håller med Elin. Det jag tycker är problemet är att deschiffrera de olika benämningarna för att ta reda på om den har de egenskaper jag tror behövs ....