Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:05Det är väl det diskussionsforum är bra för, en får höra lite olika meningar om saker och ting =)
Det är väl det diskussionsforum är bra för, en får höra lite olika meningar om saker och ting =)
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:07Kör man inte fortare med en racer än med en hybrid så är det svårt att veta vad som är upp eller ner.
Kör man inte fortare med en racer än med en hybrid så är det svårt att veta vad som är upp eller ner.
Quote from Rasmus Olsson on 24 August 2011, 21:10Fördelen med en cx är att du får plats med fetare däck och skärmar. Fördelen med räcer att den väger mindre och därmed mer lämpad för asfalt och högre fart. Om vi generaliserar.
Fördelen med en cx är att du får plats med fetare däck och skärmar. Fördelen med räcer att den väger mindre och därmed mer lämpad för asfalt och högre fart. Om vi generaliserar.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:15Om jag tänkt cykla landsväg/asfalt är det alltså rätt fånigt att inte köpa en racer? Vid vilka tillfällen skulle en CX vara att föredra?
Om jag tänkt cykla landsväg/asfalt är det alltså rätt fånigt att inte köpa en racer? Vid vilka tillfällen skulle en CX vara att föredra?
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:17På vintern
På vintern
Quote from Rasmus Olsson on 24 August 2011, 21:18På grusväg
På grusväg
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:24Om jag köper en racer så går det alltså inte att montera på lite grövre däck vilket ju är att föredra vintertid? Vill gärna pendla så långt det nu går med tanke på väglaget. (Jag har alltså inte råd att köpa mer än en cykel...)
Om jag köper en racer så går det alltså inte att montera på lite grövre däck vilket ju är att föredra vintertid? Vill gärna pendla så långt det nu går med tanke på väglaget. (Jag har alltså inte råd att köpa mer än en cykel...)
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:26Malene, en bra CX så har du din vintercykel och en cykel som duger utmärkt på sommaren, när du byter däck.
Malene, en bra CX så har du din vintercykel och en cykel som duger utmärkt på sommaren, när du byter däck.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:28"Vill gärna pendla så långt det nu går med tanke på väglaget. (Jag har alltså inte råd att köpa mer än en cykel...)"
Då skulle jag inte köpa en landsvägsracer utan gå gå CX eller någon annan hoj som kan få rum med lite andra däck, och stänkskärmar.
"Vill gärna pendla så långt det nu går med tanke på väglaget. (Jag har alltså inte råd att köpa mer än en cykel...)"
Då skulle jag inte köpa en landsvägsracer utan gå gå CX eller någon annan hoj som kan få rum med lite andra däck, och stänkskärmar.
Quote from Rasmus Olsson on 24 August 2011, 21:33Malene ska ha en cx. Punkt.
Malene ska ha en cx. Punkt.