Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelvilken cykel till mannen?
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl det diskussionsforum är bra för, en får höra lite olika meningar om saker och ting =)

Kör man inte fortare med en racer än med en hybrid så är det svårt att veta vad som är upp eller ner.

Fördelen med en cx är att du får plats med fetare däck och skärmar. Fördelen med räcer att den väger mindre och därmed mer lämpad för asfalt och högre fart. Om vi generaliserar.

Om jag tänkt cykla landsväg/asfalt är det alltså rätt fånigt att inte köpa en racer? Vid vilka tillfällen skulle en CX vara att föredra?

På vintern

På grusväg

Om jag köper en racer så går det alltså inte att montera på lite grövre däck vilket ju är att föredra vintertid? Vill gärna pendla så långt det nu går med tanke på väglaget. (Jag har alltså inte råd att köpa mer än en cykel...)

Malene, en bra CX så har du din vintercykel och en cykel som duger utmärkt på sommaren, när du byter däck.

"Vill gärna pendla så långt det nu går med tanke på väglaget. (Jag har alltså inte råd att köpa mer än en cykel...)"

Då skulle jag inte köpa en landsvägsracer utan gå gå CX eller någon annan hoj som kan få rum med lite andra däck, och stänkskärmar.

Malene ska ha en cx. Punkt.