Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:50Har försökt läsa på en del och tänker givetvis inte slänga mig ut just idag för att köpa första bästa cykel utan att föra en dialog med vettiga cykelmänniskor och handlar. Bra tips med rean dock.. Att jag vill ha bockstyre och diamantram har jag läst mig
Har försökt läsa på en del och tänker givetvis inte slänga mig ut just idag för att köpa första bästa cykel utan att föra en dialog med vettiga cykelmänniskor och handlar. Bra tips med rean dock.. Att jag vill ha bockstyre och diamantram har jag läst mig
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:58Marlene ... en liten ram, förmodligen den minsta ... det är lovande i REA-tider. Det brukar vara de allra största och de allra minsta som är kvar på lager och REA:as ut.
Lycka till!
Marlene ... en liten ram, förmodligen den minsta ... det är lovande i REA-tider. Det brukar vara de allra största och de allra minsta som är kvar på lager och REA:as ut.
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:02Malene J:
XC = Xross Country, fritt översatt en MTB (Mountainbike). Jag trodde du skulle ha en CX (Cyclo Xross)? Skillnaden är enorm på vilken cykel du får...
Malene J:
XC = Xross Country, fritt översatt en MTB (Mountainbike). Jag trodde du skulle ha en CX (Cyclo Xross)? Skillnaden är enorm på vilken cykel du får...
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:06"Visst bör benämning inte vara intressant, precis som när det gäller andra sociala konstruktioner såsom kön."
Är "cykel" en social konstruktion? Spännande!
Kanske därför de heter Biancha, Wille, Pete och Gary....
"Visst bör benämning inte vara intressant, precis som när det gäller andra sociala konstruktioner såsom kön."
Är "cykel" en social konstruktion? Spännande!
Kanske därför de heter Biancha, Wille, Pete och Gary....
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:18Haha, jag SER i alla fall skillnad på en CX och XC. Och om jag tänker efter så vet jag ju också vad de är förkortningar för. 😉 Läste häromdan att ASICS är en förkortning för "anima sana in corpore sano", så jävla bajsnödigt så det är inte klokt.
Förkor
Haha, jag SER i alla fall skillnad på en CX och XC. Och om jag tänker efter så vet jag ju också vad de är förkortningar för. 😉 Läste häromdan att ASICS är en förkortning för "anima sana in corpore sano", så jävla bajsnödigt så det är inte klokt.
Förkor
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:26"Cyklar är såklart inte sociala konstruktioner, däremot deras namn. Vilket vi ju tycks ha fått bevis på alldeles nyss när jag klantade till mig"
Då stämmer det ju, precis som med kön!
"Cyklar är såklart inte sociala konstruktioner, däremot deras namn. Vilket vi ju tycks ha fått bevis på alldeles nyss när jag klantade till mig"
Då stämmer det ju, precis som med kön!
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:29Ooops ... skapa ny tråd?
Ooops ... skapa ny tråd?
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:40Varför det? Vi kommer närmare och närmare nördstadiet.
Varför det? Vi kommer närmare och närmare nördstadiet.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:52Jag har sprungit på ASICS i 20 år, och inte vetat att det var en förkortning. Men jag är inte så haj på latin. En sund själ i en sund kropp?
Tillräckligt OT nu?
Jag har sprungit på ASICS i 20 år, och inte vetat att det var en förkortning. Men jag är inte så haj på latin. En sund själ i en sund kropp?
Tillräckligt OT nu?
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:55Se vidare "Hur uttala ASICS": http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1001522
Se vidare "Hur uttala ASICS": http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1001522