Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumHundarVilken hundras har du, och varför …
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ingen hund för närvarande. Har varit utan i 7 år. Men nu ska det bli. Har sneglat länge på Whippet men halkade in på Italiensk Vinthund, som är den minsta vinthundsrasen.

Jag kan inte ha valp så jag är på jakt efter en vuxen hund. Träffade en urg

Vi har en Whippet!! Jag är allergisk mot hundar som har mycke underull så wippen är perfekt för mig! Han är drygt ett år så det är full rulle! Han hänger med på mina joggingturer och när jag är helt slut så vill han gärna ta ett varv till!! Hehehehe!
Cykl

Vad kul! Jag kollade i flera år efter whip och trodde det var hunden för mig men så föll jag handlöst för italienaren. Så illa kan det vara!

Hej alla hundägare! Jag har två undebara voffsingar. En Labrador och en Engelsk Springer Spaniel. (H) Dock får de inte hänga med mig på gym men ut och rastas ska de ju göra! 😉

Stina, ja så kan det gå. Nästa hund som är planerad blir en till vinthund fast storleken större, en Borzoi!

Vad gör ni för aktiviteter tillsammans med era hundar?!

Hej Billa och alla läsare.
Ja, jag har idag inga speciella aktiviteter med mina hundar. De får springa fritt i trädgården om det inte är promenader i skogen som gäller. Hade tänkt träna spårning med "labben" men pga av hennes atros i armbågslederna så fu

En rottweiler. För att jag ska känna mig trygg på joggingturerna... 🙂

Nej det var mitt ex som ville ha en rottis, men jag som kom att älska henen och behålla henne när vi separerade. Men faktum är att jag känner mig rätt trygg när vi är ute och går i sk

Men Billa, din avatar är rätt olik en whippet 😉

Johanna: Jag hade tidigare Dobermann. Då var jag aldrig rädd någonstans heller. Men den här lilla råttan jag ska ha nu skrämmer nog inte många 🙂

hej hej!

jag har en kinesisk nakenhund, en ursweet pojke på 2 år som följer med mig på mina kvällspromenader.. men ligger ofta och softar i min säng annars.. =)

har inte kommit till skott med de jag hade velat göra med honom..
har tidigare ställt honom

Det finns verkligen inga gulligare hundar än nakenkineser (L)