Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilken pannlampa?
You need to log in to create posts and topics.

Själv blir jag mest förbryllad av att så många verkar bry sig enbart om ljusstyrkan. Jag tänker också på
- varierbar ljusbild och ljusstyrka
- totalvikt
- vikt på huvudet
- batteritid
- batterivarning
- driftsäkerhet
m.m.

Jag tänker också på kvalitet - orimligt billiga saker brukar ofta gå sönder orimligt fort!

.... färgtemperatur. Jag märkte att en kallare lampa inte alls gav samma känsla av konturer som en varmare. För mig.

Christer Schapiro:
"Jag blir alltid förvånad över de här diskussionerna/frågorna."

Jag förstår inte riktigt din rant. TS ber om råd när det gäller billiga pannlampor från dx.xom eller ebay. Han har inte någon lång kravlista.

Och så får han ett tips från

Han pratar om "...teknisk terräng" - det kräver rätt mycket av en pannlampa om man vill hålla farten uppe. "teknisk terräng" är inte samma sak som lidingöloppet - utan hyggen, stenar, stup mm... Det kräver en hel del av en pannlampa - prova själv får du s

P7 beställt, 280 kr. Tack Totteman!

Har länge kört med H7 led lenser men ska man springa på tekniska stigar eller obanat så räcker den inte till. Hoppas P7 kommer att vara till min belåtenhet.

Gott om orienterare som kör med billig XXL-lampa. Inte eliten kanske, men den duger alldeles utmärkt till "teknisk terräng".

Magnus vad menar du med "billig XXL-lampa"?

"Billig" betyder ju lite olika saker och XXL, är det varuhuset eller?

"Han pratar om "...teknisk terräng" - det kräver rätt mycket av en pannlampa om man vill hålla farten uppe"

Frågan om teknisk terräng tolkades alltså som "räknar upp alla egenskaper man kan tänka sig och några till"

"vad menar du med "billig XXL-lampa"

Tor: Mitt inlägg som du citerar var generellt skrivet om fenomenet att vissa vill ha de finaste grejorna utan att vara villiga att betala vad de är värda! Just i det här fallet var dessa krav uttryckt med en mening, men det kunde ha stått att den har 1500