Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 12:31Själv blir jag mest förbryllad av att så många verkar bry sig enbart om ljusstyrkan. Jag tänker också på
- varierbar ljusbild och ljusstyrka
- totalvikt
- vikt på huvudet
- batteritid
- batterivarning
- driftsäkerhet
m.m.
Själv blir jag mest förbryllad av att så många verkar bry sig enbart om ljusstyrkan. Jag tänker också på
- varierbar ljusbild och ljusstyrka
- totalvikt
- vikt på huvudet
- batteritid
- batterivarning
- driftsäkerhet
m.m.
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2012, 12:33Jag tänker också på kvalitet - orimligt billiga saker brukar ofta gå sönder orimligt fort!
Jag tänker också på kvalitet - orimligt billiga saker brukar ofta gå sönder orimligt fort!
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 12:44.... färgtemperatur. Jag märkte att en kallare lampa inte alls gav samma känsla av konturer som en varmare. För mig.
.... färgtemperatur. Jag märkte att en kallare lampa inte alls gav samma känsla av konturer som en varmare. För mig.
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 13:23Christer Schapiro:
"Jag blir alltid förvånad över de här diskussionerna/frågorna."Jag förstår inte riktigt din rant. TS ber om råd när det gäller billiga pannlampor från dx.xom eller ebay. Han har inte någon lång kravlista.
Och så får han ett tips från
Christer Schapiro:
"Jag blir alltid förvånad över de här diskussionerna/frågorna."
Jag förstår inte riktigt din rant. TS ber om råd när det gäller billiga pannlampor från dx.xom eller ebay. Han har inte någon lång kravlista.
Och så får han ett tips från
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2012, 13:46Han pratar om "...teknisk terräng" - det kräver rätt mycket av en pannlampa om man vill hålla farten uppe. "teknisk terräng" är inte samma sak som lidingöloppet - utan hyggen, stenar, stup mm... Det kräver en hel del av en pannlampa - prova själv får du s
Han pratar om "...teknisk terräng" - det kräver rätt mycket av en pannlampa om man vill hålla farten uppe. "teknisk terräng" är inte samma sak som lidingöloppet - utan hyggen, stenar, stup mm... Det kräver en hel del av en pannlampa - prova själv får du s
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 14:05P7 beställt, 280 kr. Tack Totteman!
Har länge kört med H7 led lenser men ska man springa på tekniska stigar eller obanat så räcker den inte till. Hoppas P7 kommer att vara till min belåtenhet.
P7 beställt, 280 kr. Tack Totteman!
Har länge kört med H7 led lenser men ska man springa på tekniska stigar eller obanat så räcker den inte till. Hoppas P7 kommer att vara till min belåtenhet.
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 14:07Gott om orienterare som kör med billig XXL-lampa. Inte eliten kanske, men den duger alldeles utmärkt till "teknisk terräng".
Gott om orienterare som kör med billig XXL-lampa. Inte eliten kanske, men den duger alldeles utmärkt till "teknisk terräng".
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2012, 14:09Magnus vad menar du med "billig XXL-lampa"?
"Billig" betyder ju lite olika saker och XXL, är det varuhuset eller?
Magnus vad menar du med "billig XXL-lampa"?
"Billig" betyder ju lite olika saker och XXL, är det varuhuset eller?
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 15:06"Han pratar om "...teknisk terräng" - det kräver rätt mycket av en pannlampa om man vill hålla farten uppe"
Frågan om teknisk terräng tolkades alltså som "räknar upp alla egenskaper man kan tänka sig och några till"
"vad menar du med "billig XXL-lampa"
"Han pratar om "...teknisk terräng" - det kräver rätt mycket av en pannlampa om man vill hålla farten uppe"
Frågan om teknisk terräng tolkades alltså som "räknar upp alla egenskaper man kan tänka sig och några till"
"vad menar du med "billig XXL-lampa"
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2012, 15:11Tor: Mitt inlägg som du citerar var generellt skrivet om fenomenet att vissa vill ha de finaste grejorna utan att vara villiga att betala vad de är värda! Just i det här fallet var dessa krav uttryckt med en mening, men det kunde ha stått att den har 1500
Tor: Mitt inlägg som du citerar var generellt skrivet om fenomenet att vissa vill ha de finaste grejorna utan att vara villiga att betala vad de är värda! Just i det här fallet var dessa krav uttryckt med en mening, men det kunde ha stått att den har 1500