Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 07:53De som springer med bar överkropp verkar ha missat några synapser.
De som springer med bar överkropp verkar ha missat några synapser.
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 07:56No true Scotchman?
No true Scotchman?
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 08:53Trots att jag älskar min t6c måste jag avråda från gpsen. Såvitt jag har förstått har både Garmin och Polars topmodeller moderna sirus3 (heter de så?) i sig och det har nog inte Suunto. Jag sprang med min gps i gles stadsmiljö och fick verkligen kanondåli
Trots att jag älskar min t6c måste jag avråda från gpsen. Såvitt jag har förstått har både Garmin och Polars topmodeller moderna sirus3 (heter de så?) i sig och det har nog inte Suunto. Jag sprang med min gps i gles stadsmiljö och fick verkligen kanondåli
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 09:00polar rs 800cx lagrar numera koordinaterna om man vill kunna plotta dem på en karta efteråt (vad jag förstått)
polar rs 800cx lagrar numera koordinaterna om man vill kunna plotta dem på en karta efteråt (vad jag förstått)
Quote from Elias Engqvist on 12 October 2009, 10:04re800cx lagrar rundan som en gpx-fil (har alltid gjort det) om du använder GPS-poden.
Med den filen kan du se hastighet och plotta din tur tex i ogle earth - eller du kan omvandla gpx-filen till en tcx-fil (garmin-format) och importera den till Funbeat.
re800cx lagrar rundan som en gpx-fil (har alltid gjort det) om du använder GPS-poden.
Med den filen kan du se hastighet och plotta din tur tex i ogle earth - eller du kan omvandla gpx-filen till en tcx-fil (garmin-format) och importera den till Funbeat.
Quote from Lars Mörrby on 12 October 2009, 13:30Christer,
jag är osäker på vilket chip som används.
Det går att få tracking data, men det är väl inget som rekommenderas: http://suuntohacker.blogspot.com/Är GPS viktgt och man inte behöver R-R data så är Garmin nog den bästa lösningen.
Är R-R data vi
Christer,
jag är osäker på vilket chip som används.
Det går att få tracking data, men det är väl inget som rekommenderas: http://suuntohacker.blogspot.com/
Är GPS viktgt och man inte behöver R-R data så är Garmin nog den bästa lösningen.
Är R-R data vi
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 16:14Polar 800 cx med gps-pod är ett utmärkt träningsredskap. Inget krångel. Kvalitet etc etc. Lycka till!
Polar 800 cx med gps-pod är ett utmärkt träningsredskap. Inget krångel. Kvalitet etc etc. Lycka till!
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 00:52Det finns antagligen fler design möjligheter på en GPS mottagare än valet av chip. Jag köpte min Polar G3 sensor med förhoppning om att den skulle hålla samma höga klass som min handhållna Garmin mottagare (GPSmap 60cx). Båda baseras nämligen på SIRF-III
Det finns antagligen fler design möjligheter på en GPS mottagare än valet av chip. Jag köpte min Polar G3 sensor med förhoppning om att den skulle hålla samma höga klass som min handhållna Garmin mottagare (GPSmap 60cx). Båda baseras nämligen på SIRF-III
Quote from Peter Eriksson on 13 October 2009, 08:22Jag slår gärna ett slag för FRWD. Min gamla F300 har nyligen packat ihop men det är en B600 på väg.
Jag slår gärna ett slag för FRWD. Min gamla F300 har nyligen packat ihop men det är en B600 på väg.
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 10:03@Markus: Det stämmer att batteristapeln i Polar Protrainer avseende gps:en inte är att lita på. Däremot funkar min G3:a klart dkänt vad gäller på varandra följande mätningar på en och samma sträcka.
@Markus: Det stämmer att batteristapeln i Polar Protrainer avseende gps:en inte är att lita på. Däremot funkar min G3:a klart dkänt vad gäller på varandra följande mätningar på en och samma sträcka.