Quote from Funbeat user on 2 October 2007, 17:29Förstår inte riktigt det där med Brooks sadlar. Visst de formar sig efter kroppen men borde inte det göra att man får mer tryck på mjukdelar som man inte vill skall ta i alls. Tycker det vore bättre med en stabil "död" konstruktion som passar sittbenen br
Förstår inte riktigt det där med Brooks sadlar. Visst de formar sig efter kroppen men borde inte det göra att man får mer tryck på mjukdelar som man inte vill skall ta i alls. Tycker det vore bättre med en stabil "död" konstruktion som passar sittbenen br
Quote from Funbeat user on 2 October 2007, 19:21Har jätte problem med min Sella SLR.
Efter 1,5 timme så är det stora problem. Så den måste bytas ut.
Har jätte problem med min Sella SLR.
Efter 1,5 timme så är det stora problem. Så den måste bytas ut.
Quote from Funbeat user on 2 October 2007, 19:38Andreas: Du sitter på sittbenen och inte "mjukdelarna".
Andreas: Du sitter på sittbenen och inte "mjukdelarna".
Quote from Funbeat user on 2 October 2007, 21:49Oki, får lita på dina ord.
Får se om det Engelska Retro-stuket anfaller så småningom.
Oki, får lita på dina ord.
Får se om det Engelska Retro-stuket anfaller så småningom.
Quote from Fredrik Olsson on 2 October 2007, 22:39Innan ni kastar er ut och köper nya sadlar pga problem med domningar liknande, tänk på att testa alla justeringsmöjligheter som finns. Små justeringar kan göra underverk.
Innan ni kastar er ut och köper nya sadlar pga problem med domningar liknande, tänk på att testa alla justeringsmöjligheter som finns. Små justeringar kan göra underverk.
Quote from Lotta W on 4 October 2007, 09:41Även jag kör med Fizik Arione...
Även jag kör med Fizik Arione...
Quote from Funbeat user on 4 October 2007, 21:36Hmm, tycker inte att jag fått så mycket vettiga svar faktiskt. OK, man ska sitta på sittbenen och man kan köpa svindyra sadlar som formar sig perfekt, men vad är då perfekt för någon som inte tänkte köpa en sådan sadel?
Självklart känns det bra om man hi
Hmm, tycker inte att jag fått så mycket vettiga svar faktiskt. OK, man ska sitta på sittbenen och man kan köpa svindyra sadlar som formar sig perfekt, men vad är då perfekt för någon som inte tänkte köpa en sådan sadel?
Självklart känns det bra om man hi
Quote from Funbeat user on 4 October 2007, 21:53Jag vet inte och vill inte veta hur din gump ser ut.
Den sadel som är perfekt, är den som passar dig!
Man provar sig fram och sittsår ingår om man kör mycket.Proffsen väljer själv sadel och bryr inte om vad Lance körde på (Concor?).
De bästa sadlarna
Jag vet inte och vill inte veta hur din gump ser ut.
Den sadel som är perfekt, är den som passar dig!
Man provar sig fram och sittsår ingår om man kör mycket.
Proffsen väljer själv sadel och bryr inte om vad Lance körde på (Concor?).
De bästa sadlarna
Quote from Funbeat user on 4 October 2007, 22:12"Du sitter på sittbenen och de behöver stöd och inte en svamp att stödja på. Därför är sadlar hårda."
Varför är då inte sadlarna på kärringhojjar/citybikes/liknande hårda? Sitter man inte på sittbenen på dessa?
"Du sitter på sittbenen och de behöver stöd och inte en svamp att stödja på. Därför är sadlar hårda."
Varför är då inte sadlarna på kärringhojjar/citybikes/liknande hårda? Sitter man inte på sittbenen på dessa?
Quote from Funbeat user on 4 October 2007, 22:14Nej, där sitter du på fläsket och kör sällan tio mil på kärringsadel.
Nej, där sitter du på fläsket och kör sällan tio mil på kärringsadel.