Quote from Lotta W on 5 October 2007, 08:05Anders, kör du efter "vill man bli fin får man lida pin"? 🙂
Anders, kör du efter "vill man bli fin får man lida pin"? 🙂
Quote from Funbeat user on 5 October 2007, 09:37Anders: Om du testar Fizik Gobi istället, så får du en likadan konstruktion utan bajshyllan bak på sadeln.
Anders: Om du testar Fizik Gobi istället, så får du en likadan konstruktion utan bajshyllan bak på sadeln.
Quote from Funbeat user on 5 October 2007, 12:06Allvarligt tror jag det handlar om vana. Rumphärdning. Är man mer ovan vid att cykla så gör en hård sadel ont fort. De mjuka sadlarna ser inbjudande ut som ngn skrev. Alltså köper man en mjuk svampig rackare. Cyklar man ett tag så märker man att den stjä
Allvarligt tror jag det handlar om vana. Rumphärdning. Är man mer ovan vid att cykla så gör en hård sadel ont fort. De mjuka sadlarna ser inbjudande ut som ngn skrev. Alltså köper man en mjuk svampig rackare. Cyklar man ett tag så märker man att den stjä
Quote from Funbeat user on 5 October 2007, 13:44Tackar David,
Det kan vara något, ska ta mig en titt på Fizik Gobi.
/A
Tackar David,
Det kan vara något, ska ta mig en titt på Fizik Gobi.
/A
Quote from Funbeat user on 5 October 2007, 13:51"Linus: Du som verkar gilla att köra runt med avdomnat ollon, varför trivs du med det?"
Det gör jag naturligtvis inte, jag har sadeln framåtlutad för att det inte domna."Skavsår på sittknölarna har jag aldrig hört talas om."
OK, skavsår har jag kanske i
"Linus: Du som verkar gilla att köra runt med avdomnat ollon, varför trivs du med det?"
Det gör jag naturligtvis inte, jag har sadeln framåtlutad för att det inte domna.
"Skavsår på sittknölarna har jag aldrig hört talas om."
OK, skavsår har jag kanske i
Quote from Fredrik Närenfors on 5 October 2007, 14:37Jag kan komma med lite rön om sadelns lutning.
Om man lutar sadelspetsen lite nedåt så skonar man mjukdelarna under förutsättning att man tar i utav h-e hela tiden. Så fort man slappnar av lite i pedaltrycket så åker man lätt fram och får mer vikt på arm
Jag kan komma med lite rön om sadelns lutning.
Om man lutar sadelspetsen lite nedåt så skonar man mjukdelarna under förutsättning att man tar i utav h-e hela tiden. Så fort man slappnar av lite i pedaltrycket så åker man lätt fram och får mer vikt på arm
Quote from Funbeat user on 5 October 2007, 15:54Vippsadel? Som en del Stokkestolar och liknande?
😉
Vippsadel? Som en del Stokkestolar och liknande?
😉
Quote from Funbeat user on 5 October 2007, 16:11Per - Det var precis det jag analyserat fram till att testa. Skönt att höra att det verkar som det kan funka.
Fick som sagt problem med att jag glider fram på sadeln. Håller på att tvinga mig till en högre kadens i min körstil som inte är särskillt attack
Per - Det var precis det jag analyserat fram till att testa. Skönt att höra att det verkar som det kan funka.
Fick som sagt problem med att jag glider fram på sadeln. Håller på att tvinga mig till en högre kadens i min körstil som inte är särskillt attack
Quote from Fredrik Olsson on 5 October 2007, 19:27Som ett litet riktmärke på hur lång tid det kan ta att justera in sadeln optimalt så tog det för mig ca 5 veckor. Olika kombinatioer framåt/bakåt, höjd och lutning.
Jag gjorde en liten justering och tog sedan 2-3 stycken 2-timmarspass. Sedan lite utvärde
Som ett litet riktmärke på hur lång tid det kan ta att justera in sadeln optimalt så tog det för mig ca 5 veckor. Olika kombinatioer framåt/bakåt, höjd och lutning.
Jag gjorde en liten justering och tog sedan 2-3 stycken 2-timmarspass. Sedan lite utvärde
Quote from Funbeat user on 5 October 2007, 20:01Jag utgår från att man sitter rätt innan man börjar byta sadlen.
Jag har mina preferenser på sittställning som utgår från mig och mina erfarenheter.
Hur andra sitter är något man kan kommentera om man kör ihopa IRL.
Jag utgår från att man sitter rätt innan man börjar byta sadlen.
Jag har mina preferenser på sittställning som utgår från mig och mina erfarenheter.
Hur andra sitter är något man kan kommentera om man kör ihopa IRL.