Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu kommer jag ihåg att det här varit uppe några ggr. För jag brukar skriva att jag tycker om att skrämma fotgängare så de lär sig vett ngn gång...i alla fall borde de få lite mer självbevarelsedrift när cyklister susar förbi dem.

Någon procent(10%?) ser ut såhär http://www.youtube.com/watch?v=D9dTI29PvcI

Jag kör på höger sida av vad jag än cyklar på och går/springer på vänster sida av vad jag än cyklar på. Men precis som ni säger så befinner sig alla andra cyklister/fotgängare överallt utan någon norm.. Men värst är det väl ändå när de befinner sig mitt i

Ni missade nog högertrafikomläggningen-67 som går/springer på höger sida.

Är det något man fick lära sig så var det att man förflyttade sig till fots på vänster sida så man möter och ser trafiken.

Det verkar vara en åldersfråga. Dagens begåvningar går o

Hehe, det är kanske en generationsfråga, för jag fick det mig itutat som barn att man måste gå trafiken till mötes så att man ser vad som kommer emot en. Här i Lund, där jag bor, verkar nästan alla missat den regeln (Lund är befolkat av en tredjedel stude

😀 Ja inte nog med att de är oaktsamma, de blir sura för ingenting....de små glinen!

Men eftersom regeln inte gäller cykelbana, så fyller den inte så stor funktion. Enligt ledaren på Friskis & Svettis hade han personligen varit i kontakt med Vägverket och Polisen, så hade dom hade menat att man skulle springa på höger sida!!!... 🙂

Det finns cykelbanor och cykelbanor, de man får köra moped på lär gå under samma regler som vanlig väg. Men nu trillade vi in i spekulationer. Jag vet inte vad som gäller, men det känns säkrast att gå på vänster sida oavsett. 🙂

Ja studenter, det är ett intressant fenomen. Umeå är oxå en universtitetsstad, och jag jobbade förrut på den delan av stan som gjorde att jag var tvingad att passera genom Universitets området.

Ni får ursäkta uttrycket, men studenter skiter fullständigt

:Dmagknip:D