Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Att fotgängare ska gå på vänster sida gäller för trafikerad lansdsväg. Ingen annan stans. Om två fotgängare möts så ska de hålla till höger på en gångbana/cyeklbana. Blir svårt om de håller till vänster.
Ja utom i Stockholm då där hälften håller till väns

Löpare är gångtrafikanter, och då ska man vara där gångtrafikanter skall vara. På vägen innebär det att man ska vara till vänster, så att man möter trafiken.

På en gång- och cykelbana där fälten är skilda åt ska man vara i fältet för fotgängare. Ibland ä

Hans: >På en kombinerad gång- och cykelbana får man samsas på något vis. ??
Exakt hur samsas du med någon som går i din färdriktning med MP3 om du kommer med cykel?

"samsas på något vis" skriver du...

det är väl just detta samsande som diskuteras i denna tråd 🙂

Lagen om samkväm David. Den är glasklar!! 😉

Fotgängare som har dålig uppmärksamhet samsas man med genom att cykla riktigt fort och nära dem så de hoppar iväg av rädsla. Undviks dock med barn, djur och gamla som skulle få hjärtattack av det.

När jag löptränar så ligger jag så långt ut på kanten jag

Fortfarande är det för mig obegripligt att ni inte springer på VÄNSTER sida mot cyklisterna så ni ser dem och kanske till och med skapar ögonkontakt.

Jag har själv aldrig cyklat nära och skrämt någon på apostlahästar som är på höger sida med ryggen mot m

Ja jag vet, å de va kul.

Jag springer oftast på vänster sida så jag får eventuella cyklister mot mig. Det beror också lite på om det finns gatubelysning eller inte. Finns det gatubelysning så brukar jag hålla mig långt ut åt den sidan belysningen är på för då syns man bäst. Om de

Fast jag springer på löpbandets högra sida har jag aldrig blivit skrämd av nån cyklist.