Quote from Fredrik Närenfors on 24 January 2008, 22:15Att fotgängare ska gå på vänster sida gäller för trafikerad lansdsväg. Ingen annan stans. Om två fotgängare möts så ska de hålla till höger på en gångbana/cyeklbana. Blir svårt om de håller till vänster.
Ja utom i Stockholm då där hälften håller till väns
Att fotgängare ska gå på vänster sida gäller för trafikerad lansdsväg. Ingen annan stans. Om två fotgängare möts så ska de hålla till höger på en gångbana/cyeklbana. Blir svårt om de håller till vänster.
Ja utom i Stockholm då där hälften håller till väns
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 22:21Löpare är gångtrafikanter, och då ska man vara där gångtrafikanter skall vara. På vägen innebär det att man ska vara till vänster, så att man möter trafiken.
På en gång- och cykelbana där fälten är skilda åt ska man vara i fältet för fotgängare. Ibland ä
Löpare är gångtrafikanter, och då ska man vara där gångtrafikanter skall vara. På vägen innebär det att man ska vara till vänster, så att man möter trafiken.
På en gång- och cykelbana där fälten är skilda åt ska man vara i fältet för fotgängare. Ibland ä
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 22:28Hans: >På en kombinerad gång- och cykelbana får man samsas på något vis. ??
Exakt hur samsas du med någon som går i din färdriktning med MP3 om du kommer med cykel?
Hans: >På en kombinerad gång- och cykelbana får man samsas på något vis. ??
Exakt hur samsas du med någon som går i din färdriktning med MP3 om du kommer med cykel?
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 22:28"samsas på något vis" skriver du...
det är väl just detta samsande som diskuteras i denna tråd 🙂
"samsas på något vis" skriver du...
det är väl just detta samsande som diskuteras i denna tråd 🙂
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 22:32Lagen om samkväm David. Den är glasklar!! 😉
Lagen om samkväm David. Den är glasklar!! 😉
Quote from Camilla Höög on 24 January 2008, 22:50Fotgängare som har dålig uppmärksamhet samsas man med genom att cykla riktigt fort och nära dem så de hoppar iväg av rädsla. Undviks dock med barn, djur och gamla som skulle få hjärtattack av det.
När jag löptränar så ligger jag så långt ut på kanten jag
Fotgängare som har dålig uppmärksamhet samsas man med genom att cykla riktigt fort och nära dem så de hoppar iväg av rädsla. Undviks dock med barn, djur och gamla som skulle få hjärtattack av det.
När jag löptränar så ligger jag så långt ut på kanten jag
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 22:55Fortfarande är det för mig obegripligt att ni inte springer på VÄNSTER sida mot cyklisterna så ni ser dem och kanske till och med skapar ögonkontakt.
Jag har själv aldrig cyklat nära och skrämt någon på apostlahästar som är på höger sida med ryggen mot m
Fortfarande är det för mig obegripligt att ni inte springer på VÄNSTER sida mot cyklisterna så ni ser dem och kanske till och med skapar ögonkontakt.
Jag har själv aldrig cyklat nära och skrämt någon på apostlahästar som är på höger sida med ryggen mot m
Quote from Funbeat user on 24 January 2008, 23:05Ja jag vet, å de va kul.
Ja jag vet, å de va kul.
Quote from Galderma Fritidsförening on 24 January 2008, 23:34Jag springer oftast på vänster sida så jag får eventuella cyklister mot mig. Det beror också lite på om det finns gatubelysning eller inte. Finns det gatubelysning så brukar jag hålla mig långt ut åt den sidan belysningen är på för då syns man bäst. Om de
Jag springer oftast på vänster sida så jag får eventuella cyklister mot mig. Det beror också lite på om det finns gatubelysning eller inte. Finns det gatubelysning så brukar jag hålla mig långt ut åt den sidan belysningen är på för då syns man bäst. Om de
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 08:24Fast jag springer på löpbandets högra sida har jag aldrig blivit skrämd av nån cyklist.
Fast jag springer på löpbandets högra sida har jag aldrig blivit skrämd av nån cyklist.