Quote from Funbeat user on 4 December 2013, 14:01Upptäckte samma sak med höjdkurvan där min Garmin FR405 visade 154 m stigning (redan det väldigt fel men GPS är GPS...) och funbeatappen visade 335 meter.
Jag saknade ocksåå möjligheten att ge rundan jag spelat in ett namn, samt att sätta vilka den skull
Upptäckte samma sak med höjdkurvan där min Garmin FR405 visade 154 m stigning (redan det väldigt fel men GPS är GPS...) och funbeatappen visade 335 meter.
Jag saknade ocksåå möjligheten att ge rundan jag spelat in ett namn, samt att sätta vilka den skull
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 07:29Tycker att appen funkar riktigt bra, men har också märkt en del av det som andra nämnt här tidigare. Det jag spontant saknar är möjligheten att använda pulsband, eller har jag missat nåt? Kan inte hitta nåt i inställningarna för det, tycker jag har letat
Tycker att appen funkar riktigt bra, men har också märkt en del av det som andra nämnt här tidigare. Det jag spontant saknar är möjligheten att använda pulsband, eller har jag missat nåt? Kan inte hitta nåt i inställningarna för det, tycker jag har letat
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 09:19Vi ska kolla upp detta angående stigningen/nedstigning. Ber att få återkomma.
Alfred: Väl noterat, vi ska kolla på det också.
Vi ska kolla upp detta angående stigningen/nedstigning. Ber att få återkomma.
Alfred: Väl noterat, vi ska kolla på det också.
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 09:22Kent: Appen är förberedd för stöd av pulsband även på Android, med samma lösning som för iPhone-appen.
För att använda pulsbandet till Android behöver du följande: en telefon med Bluetooth 4/LE samt minst Android 4.4 samt ett pulsband för Bluetooth 4/LE
Kent: Appen är förberedd för stöd av pulsband även på Android, med samma lösning som för iPhone-appen.
För att använda pulsbandet till Android behöver du följande: en telefon med Bluetooth 4/LE samt minst Android 4.4 samt ett pulsband för Bluetooth 4/LE
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 10:36@Olle: För att använda pulsband säger du att man behöver Android 4.4. Alltså KitKat som endast 1,1% har på sina androidmobiler. Vadan detta?
@Olle: För att använda pulsband säger du att man behöver Android 4.4. Alltså KitKat som endast 1,1% har på sina androidmobiler. Vadan detta?
Quote from Funbeat user on 5 December 2013, 11:11Magnus: Jag skrev fel. Jag menade Android 4.3. Det är först i 4.3 som Bluetooth LE stöds överhuvudtaget (så vitt jag känner till) (Se t.ex. http://developer.android.com/guide/topics/connectivity/bluetooth-le.html)
Magnus: Jag skrev fel. Jag menade Android 4.3. Det är först i 4.3 som Bluetooth LE stöds överhuvudtaget (så vitt jag känner till) (Se t.ex. http://developer.android.com/guide/topics/connectivity/bluetooth-le.html)
Quote from Funbeat user on 6 December 2013, 10:46Höjdmätningen är åt skogen (jag fick 475m på en mil i Malmö...), men det brukar det bli med gps och höjdmätning om man inte försöker läsa ut höjdskillnaden mot någon kartdatabas baserat på position. Jag vet att det fanns nån sån plugin för Garmin på den t
Höjdmätningen är åt skogen (jag fick 475m på en mil i Malmö...), men det brukar det bli med gps och höjdmätning om man inte försöker läsa ut höjdskillnaden mot någon kartdatabas baserat på position. Jag vet att det fanns nån sån plugin för Garmin på den t
Quote from Funbeat user on 8 December 2013, 09:43När jag sprang igår stängde appen av sig. Vid snabbsvaret skrev jag att jag fått ett telefonsamtal men väl hemma kollade jag bättre. Den hade redan stängt av sig när jag fick samtalet.
Jag är ganska säker på att låset var på - jättebra med ett lås tycker
När jag sprang igår stängde appen av sig. Vid snabbsvaret skrev jag att jag fått ett telefonsamtal men väl hemma kollade jag bättre. Den hade redan stängt av sig när jag fick samtalet.
Jag är ganska säker på att låset var på - jättebra med ett lås tycker
Quote from Camilla Maunu on 8 December 2013, 21:382 saker jag hittat.
Vid manuell registrering där man inte anger någon sträcka utan istället lägger in alla sträckor via varv/intervaller, så uppdateras inte totalsträckan på passet. Inte i appen och inte när det blir överläst till webben heller.
Utrustn
2 saker jag hittat.
Vid manuell registrering där man inte anger någon sträcka utan istället lägger in alla sträckor via varv/intervaller, så uppdateras inte totalsträckan på passet. Inte i appen och inte när det blir överläst till webben heller.
Utrustn
Quote from Funbeat user on 11 December 2013, 11:59Önskar som Alfred att tangentbordet kom fram, tom. med stor bokstad när jag ska börja skriva.
Annars helt ok för mina behov.
Önskar som Alfred att tangentbordet kom fram, tom. med stor bokstad när jag ska börja skriva.
Annars helt ok för mina behov.