Quote from Guest on 26 February 2013, 20:39Tänkte att jag någon gång under sommaren skulle vilja pröva på ett thriatlon. Bara i en konditionsklass, (det brukar väl finnas sådana?) men ändå.
Eftersom jag bara vill pröva på i en konditionsklass, så undrar jag det här med kläderna. Hur viktigt är de
Tänkte att jag någon gång under sommaren skulle vilja pröva på ett thriatlon. Bara i en konditionsklass, (det brukar väl finnas sådana?) men ändå.
Eftersom jag bara vill pröva på i en konditionsklass, så undrar jag det här med kläderna. Hur viktigt är de
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 20:49I grunden kan du simma i en baddräkt, ta på vanlig cykel shorts och en t-shirt för cykling och löpning.
En bra prova lopp är en mini/motion sprint där simning är bara 400m.
När det gäller våtdräkt är det personlig. Vatten kan var när mot 15 grader
I grunden kan du simma i en baddräkt, ta på vanlig cykel shorts och en t-shirt för cykling och löpning.
En bra prova lopp är en mini/motion sprint där simning är bara 400m.
När det gäller våtdräkt är det personlig. Vatten kan var när mot 15 grader
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 21:26Jag testade multisport med ganska korta distanser (simning 375 m, cykling 32 km, rullskidor 11,5 km och löpning 3,75 km) på sommaren i vatten med ca 18-20 grader. Jag hade sport-topp och korta cykelbyxor när jag simmade och satte på mig tröja o strumpor t
Jag testade multisport med ganska korta distanser (simning 375 m, cykling 32 km, rullskidor 11,5 km och löpning 3,75 km) på sommaren i vatten med ca 18-20 grader. Jag hade sport-topp och korta cykelbyxor när jag simmade och satte på mig tröja o strumpor t
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 21:44Tack så mycket båda två! Men blir det inte vått och en lite äcklig känsla, ifall man har simdräkt och ska ännu cykla och springa med den resten av tävlingen? Det där med multisport lät förresten väldigt intressant Louise! Borde kanske testa det. 🙂
Hur fu
Tack så mycket båda två! Men blir det inte vått och en lite äcklig känsla, ifall man har simdräkt och ska ännu cykla och springa med den resten av tävlingen? Det där med multisport lät förresten väldigt intressant Louise! Borde kanske testa det. 🙂
Hur fu
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 21:54De flesta dräkt torkas snabbt när man cykla.
Stockholm, Halmstad, Jönköping och växjö är några exempel av nära stadscentrum tävlingar.
Ofta ska du placera din cykel i en växling område 30-60min innan tävling start men du har access till den upp till sta
De flesta dräkt torkas snabbt när man cykla.
Stockholm, Halmstad, Jönköping och växjö är några exempel av nära stadscentrum tävlingar.
Ofta ska du placera din cykel i en växling område 30-60min innan tävling start men du har access till den upp till sta
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 22:03Kitty, jag testade sprint och hade likande kläder som Louise. Det funkar bra fast jag kanske skulle ha testat att cykla med joggingshorts nån gång.
Jag har varit funktionär på en tävling men du ställer cykeln i ett ställ själv efter att den kontrollerat
Kitty, jag testade sprint och hade likande kläder som Louise. Det funkar bra fast jag kanske skulle ha testat att cykla med joggingshorts nån gång.
Jag har varit funktionär på en tävling men du ställer cykeln i ett ställ själv efter att den kontrollerat
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 26 February 2013, 22:04Jag har tävlat med baddräkt och korta lötajts ett kort lopp (minns inte distansen 150, 12, 3,5 eller något åt det hållet), hade på mig kläderna hela vägen. Det var skönt att slippa hålla på och byta om. Det är svårt och tar tid att sätta på kläder på en b
Jag har tävlat med baddräkt och korta lötajts ett kort lopp (minns inte distansen 150, 12, 3,5 eller något åt det hållet), hade på mig kläderna hela vägen. Det var skönt att slippa hålla på och byta om. Det är svårt och tar tid att sätta på kläder på en b
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 22:49Tack så mycket alla! Jag märker att jag måste se upp med klädombytet...Och ja Camilla, jag kan nog fortsätta fråga. 😉 Hur är det med simmössan? Är det ett måste? Annars brukar jag nog simma utan, men ja... Och om det regnar, är kallt, och blåser. Skall
Tack så mycket alla! Jag märker att jag måste se upp med klädombytet...Och ja Camilla, jag kan nog fortsätta fråga. 😉 Hur är det med simmössan? Är det ett måste? Annars brukar jag nog simma utan, men ja... Och om det regnar, är kallt, och blåser. Skall
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 00:49Ja, det är säkert blött att cykla i våta cykelbyxor o sport-topp, men det vet jag inte för jag var så fokuserad på tävlandet så det tänkte jag inte på.
Dessutom är det som Ryan säger att funktionsmaterial torkar ganska fort. I alla fall om det är vackert
Ja, det är säkert blött att cykla i våta cykelbyxor o sport-topp, men det vet jag inte för jag var så fokuserad på tävlandet så det tänkte jag inte på.
Dessutom är det som Ryan säger att funktionsmaterial torkar ganska fort. I alla fall om det är vackert
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 27 February 2013, 07:59Badmössa brukar vara ett måste på lite större tävlingar, men inte på små. Då man måste ha det är det för att hålla ordning på olika klasser och deltagare (startnummer står på). Därför får man den från arrangören. Så det är inget du måste köpa själv.
Badmössa brukar vara ett måste på lite större tävlingar, men inte på små. Då man måste ha det är det för att hålla ordning på olika klasser och deltagare (startnummer står på). Därför får man den från arrangören. Så det är inget du måste köpa själv.