Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVill testa, hjälp?
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska också köra Triathlon sprint för första gången någonsin i år, och jag tänkte på simningen - kan givetvis simma bröst och har börjat lära mig crawla - men har ni tips om detta. Ska man spara på krutet och köra bröstsim eller crawla från första börja

Kör du sprint så orkar du nog crawla. Testa innan och se hur det går att simma i havet ungefär samma distans. Men tror nog du klarar av det utan problem.
Brukar vara olika vad jag varit med om men antingen enbart från vatten alternativt i vatten/från kant

Ska jag satsa på våtdräkt eller köra utan? Jag kommer nog varva bröst och crawl som det känns jsut nu.

Anna klara du att simma i 16c vatten utan? risken finns att det bli kall i vatten och du tappa mycket energi att hålla kroppen varm

Men vad ska jag då satsa på - en riktig våtdräkt eller något i tunnare materiel. JAg vill ju flyta om jag ska crawla men kankse inte flyta så mycket om jag ska varva med bröstsim...

en riktig våtdräkt är tunnare än de som görs för vattenidrott tex vattenskidor, snorkeling osv.

du få kolla på tillverkares beskrivning. de nya modeller har ofta olika tjocklek på olika delar. tunnare på armarna tex

den viktigaste med en våtdräkt är at

Det är också väldigt stor skillnad på vad man menar med att börja lära sig crawla.
För mig tog det ett halvår att gå från att kunna crawla 25 m till 500 m. Med dålig teknik (som jag hade till att börja med) så förlorar man massor med energi, bättre att s

Anna, det obehag man brukar känna om man är ovan vid simning utomhus är större om du simmar frisim. Så upplevde jag det.

400 meters simning fixar du i tights och träningstop oavsett simsätt. Mitt tips är att om du är osäker, så bestämmer du dig för att