Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 13:35Jag körde ett minitriathlon första gången i somras. Jag simmade i sportbh och sporttrosor, och tog på cykelbyxor och linne efter. Det var lite bökigt med byxorna, så nästa gång simmar jag nog i dem. Och tar en cykeltröja med dragkedja fram, det är lättare
Jag körde ett minitriathlon första gången i somras. Jag simmade i sportbh och sporttrosor, och tog på cykelbyxor och linne efter. Det var lite bökigt med byxorna, så nästa gång simmar jag nog i dem. Och tar en cykeltröja med dragkedja fram, det är lättare
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 15:04Tänkte bara flika in att det är ovanligt att ha simning som gren i multisport, det är löpning, mtb-cykling och paddling med orienteringsmoment som är huvudgrenarna och sedan kan det bli något äventyrsmoment, beroende på tävling kan det vara allt från att
Tänkte bara flika in att det är ovanligt att ha simning som gren i multisport, det är löpning, mtb-cykling och paddling med orienteringsmoment som är huvudgrenarna och sedan kan det bli något äventyrsmoment, beroende på tävling kan det vara allt från att
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 15:19Jag använde ordet "multisport" i betydelsen "flera sport-grenar i en och samma tävling". Just det loppet jag deltog i (två gånger, förresten, för det var så kul) är den numera hädangångna tävlingen Växjöklassikern. Med det namnet försblir det mer uppenbar
Jag använde ordet "multisport" i betydelsen "flera sport-grenar i en och samma tävling". Just det loppet jag deltog i (två gånger, förresten, för det var så kul) är den numera hädangångna tävlingen Växjöklassikern. Med det namnet försblir det mer uppenbar
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 18:51Klart triathlon är en multisport.
Klart triathlon är en multisport.
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 22:35Jag har hållt på med triathlon ett tag och mina bästa tips är att ...
- testa er fram med de prylar ni har. tycker man det är kul så kan man investera varteftersom. Behövs våtdräkt så har clas olsson för 199kr. det funkade för mig till att börja med.
-
Jag har hållt på med triathlon ett tag och mina bästa tips är att ...
- testa er fram med de prylar ni har. tycker man det är kul så kan man investera varteftersom. Behövs våtdräkt så har clas olsson för 199kr. det funkade för mig till att börja med.
-
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 22:50Ja, multisport kan självklart vara en hopsättning av vilka sporter som helst men tävlar du i grenen multisport innehåller den löpning, mtb och paddling + lite extra moment.
Triathlon är en trekamp och kan vara vilka sporter som helst men tävlar du i gre
Ja, multisport kan självklart vara en hopsättning av vilka sporter som helst men tävlar du i grenen multisport innehåller den löpning, mtb och paddling + lite extra moment.
Triathlon är en trekamp och kan vara vilka sporter som helst men tävlar du i gre
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 22:53Tusen tack allihopa! Tror iaf att jag har fått kläderna på klart nu. 😉 Behövs det förresten en tävlingscykel då man vill köra ett "konditionslopp"? Och är det bara landsväg man cyklar på, eller finns det undantag?
Tusen tack allihopa! Tror iaf att jag har fått kläderna på klart nu. 😉 Behövs det förresten en tävlingscykel då man vill köra ett "konditionslopp"? Och är det bara landsväg man cyklar på, eller finns det undantag?
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 28 February 2013, 07:27Det går bra med vilken cykel som helst, med en tävlingscykel går det oftast snabbare, men många har kört sina första lopp på vanliga cyklar (jag har 1 lopp på min vanliga cykel som jag cyklade till skolan på och 1 lopp på en MTB trots att det var på asfal
Det går bra med vilken cykel som helst, med en tävlingscykel går det oftast snabbare, men många har kört sina första lopp på vanliga cyklar (jag har 1 lopp på min vanliga cykel som jag cyklade till skolan på och 1 lopp på en MTB trots att det var på asfal
Quote from Funbeat user on 28 February 2013, 09:37Jag körde mitt minitrathlon i somras på min vanliga cykla till jobbet-cykel, som är en hybridcykel. Men nu har jag en landsvägscykel för det är så himla roligt! Men man behöver absolut inte börja där, en del körde på vanliga damcyklar också. Men det kan k
Jag körde mitt minitrathlon i somras på min vanliga cykla till jobbet-cykel, som är en hybridcykel. Men nu har jag en landsvägscykel för det är så himla roligt! Men man behöver absolut inte börja där, en del körde på vanliga damcyklar också. Men det kan k
Quote from Funbeat user on 2 March 2013, 10:17Jag har sett deltagare på sådan här i Stockholms triathlon.
BILD:http://www.nyteknik.se/incoming/article3170530.ece/REPRESENTATIONS/w468/Kaiancitybike0716A.jpg
Jag har sett deltagare på sådan här i Stockholms triathlon.
BILD:http://www.nyteknik.se/incoming/article3170530.ece/REPRESENTATIONS/w468/Kaiancitybike0716A.jpg