Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 07:53Om vi pratar träning som inte bara sliter hårt på ngn viss kroppsdel, utan går hårt åt de centrala systemen (löpning, cykelintervall, max-pass på simning tex) så tror jag problemet är att du inte har en chans att känna i förväg vilket pass som blev för mk
Om vi pratar träning som inte bara sliter hårt på ngn viss kroppsdel, utan går hårt åt de centrala systemen (löpning, cykelintervall, max-pass på simning tex) så tror jag problemet är att du inte har en chans att känna i förväg vilket pass som blev för mk
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 09:21Vilodagar kan ju behövas inte enbart för den fysiska prestationen utan även att huvudet får vila och "slippa" tänka på träning en dag. Att inte behöva planera när träningen ska utföras, när maten ska intas. Men detta beror ju på hur hårt man tränar och hu
Vilodagar kan ju behövas inte enbart för den fysiska prestationen utan även att huvudet får vila och "slippa" tänka på träning en dag. Att inte behöva planera när träningen ska utföras, när maten ska intas. Men detta beror ju på hur hårt man tränar och hu
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 15:56Springer man marathon på 2:14 så är man elit. De personerna vilar kanske 1-2 veckor per år. Inte att jämföra med "vanliga" motionärer som har ett heltidsarbete/familj osv.
Jag tycker att man bör vila 1-2 dagar i veckan och var 4-6 vecka så vilar man en l
Springer man marathon på 2:14 så är man elit. De personerna vilar kanske 1-2 veckor per år. Inte att jämföra med "vanliga" motionärer som har ett heltidsarbete/familj osv.
Jag tycker att man bör vila 1-2 dagar i veckan och var 4-6 vecka så vilar man en l
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 10:02Vila kan ju för en del vara "aktiv vila" med... Att jogga sakta sakta ett pass kan göra nytta det med... Fast då gäller det att verkligen kunna jogga SAKTA det passet.
Vila kan ju för en del vara "aktiv vila" med... Att jogga sakta sakta ett pass kan göra nytta det med... Fast då gäller det att verkligen kunna jogga SAKTA det passet.
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 10:11De e nog så vi FunBeat Streak Runners funderar å fungerar. Ibland så blir det bara streaks på någon eller några kilometrar å då kan man ju verkligen tala om vilodagar. Urskönt speciellt om man har någon liten skavank som måste läka till sig..:D
De e nog så vi FunBeat Streak Runners funderar å fungerar. Ibland så blir det bara streaks på någon eller några kilometrar å då kan man ju verkligen tala om vilodagar. Urskönt speciellt om man har någon liten skavank som måste läka till sig..:D
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 12:09För mig är en vilodag = då jag inte tränar för att bli bättre/snabbare/uthålligare.
För mig är en vilodag = då jag inte tränar för att bli bättre/snabbare/uthålligare.
Quote from Sissel Svanøe on 9 May 2009, 12:28Erik> Enligt den definitionen vilar jag ungefär 355 dagar om året 🙂
Erik> Enligt den definitionen vilar jag ungefär 355 dagar om året 🙂
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 18:36Erik/Maria: Ska man definiera "träning" som något man gör för att "bli bättre" (jag kan tänka mig att acceptera den definitionen) så måste man lägga till FLER kategorier än bara "Träning" och "Vila. Tänker främst på kategorin "Motion", som är fysisk aktiv
Erik/Maria: Ska man definiera "träning" som något man gör för att "bli bättre" (jag kan tänka mig att acceptera den definitionen) så måste man lägga till FLER kategorier än bara "Träning" och "Vila. Tänker främst på kategorin "Motion", som är fysisk aktiv
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 10:31Min definition av träning: Aktivitet man behöver dusha efteråt 😉
Min definition av träning: Aktivitet man behöver dusha efteråt 😉
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 13:40Hm, undrar vad din partner tycker om att du ser vissa privata aktiviteter som träning...
Hm, undrar vad din partner tycker om att du ser vissa privata aktiviteter som träning...