Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilodagar?
You need to log in to create posts and topics.

Om vi pratar träning som inte bara sliter hårt på ngn viss kroppsdel, utan går hårt åt de centrala systemen (löpning, cykelintervall, max-pass på simning tex) så tror jag problemet är att du inte har en chans att känna i förväg vilket pass som blev för mk

Vilodagar kan ju behövas inte enbart för den fysiska prestationen utan även att huvudet får vila och "slippa" tänka på träning en dag. Att inte behöva planera när träningen ska utföras, när maten ska intas. Men detta beror ju på hur hårt man tränar och hu

Springer man marathon på 2:14 så är man elit. De personerna vilar kanske 1-2 veckor per år. Inte att jämföra med "vanliga" motionärer som har ett heltidsarbete/familj osv.

Jag tycker att man bör vila 1-2 dagar i veckan och var 4-6 vecka så vilar man en l

Vila kan ju för en del vara "aktiv vila" med... Att jogga sakta sakta ett pass kan göra nytta det med... Fast då gäller det att verkligen kunna jogga SAKTA det passet.

De e nog så vi FunBeat Streak Runners funderar å fungerar. Ibland så blir det bara streaks på någon eller några kilometrar å då kan man ju verkligen tala om vilodagar. Urskönt speciellt om man har någon liten skavank som måste läka till sig..:D

För mig är en vilodag = då jag inte tränar för att bli bättre/snabbare/uthålligare.

Erik> Enligt den definitionen vilar jag ungefär 355 dagar om året 🙂

Erik/Maria: Ska man definiera "träning" som något man gör för att "bli bättre" (jag kan tänka mig att acceptera den definitionen) så måste man lägga till FLER kategorier än bara "Träning" och "Vila. Tänker främst på kategorin "Motion", som är fysisk aktiv

Min definition av träning: Aktivitet man behöver dusha efteråt 😉

Hm, undrar vad din partner tycker om att du ser vissa privata aktiviteter som träning...