Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilopuls
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad galler vilopuls som matare av form tror jag inte man ska fokusera sa mycket pa den. Jag matte ganksa ofta nar jag forst skaffade pulsklocka for nagra ar sedan, och min viloplus pa morgonen varierade mellan 44 - 57 over tva veckor.

A andra sidan kan

Har haft bra kondition sista 15 åren (bättre än de flesta kompisarna) och alltid en mycket högre vilopuls än kamraterna. Har dessutom lungkapacitet som en 13-åring enligt läkaren
😉 Jag tror m.a.o. inte mycket på att mäta vilopuls!

Håller med Björn; vilopulsen är en bra indikator på om infektioner är på intågande.

Sedan borde man väl inte haka upp sig så mycket på ens egen puls kontra andras, utan det det handlar om är väl att man genom konditionsförbättring kan sänka sin puls. Se

min vilo puls är på 50 och när jag tar det lungt på träningen så är den uppe i 140.. på snabba träningar så är jag uppe och kör i 175-185.

Min svärmor som inte gör mkt mer än att gå ut med hunden (iofs 3 ggr per dag 🙂 ) är 68 år och har 42 i vilopuls.

Jag gör mkt mer än att gå ut med hund, men är än så länge ej i närheten.

Jag har slutat att använda pulsmätare då jag springer. Tyckte att jag fokuserade för mycket på pulsen och för lite på klocka, kilometertider och teknik. Jag tyckte dessutom att remmen kändes tight, eller så gled den. Således inget att ha när jag springer.

12