Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinter...
You need to log in to create posts and topics.

Är relativ ny inom detta med löpning så jag skulle vilja ha lite tips på lite grejer av er här i rymden:-)

1 Vad rek ni för underställ nu när det börjar bli kallt
2 Pannlampa Vilken?

En helt ny värld har öppnat sig för mig sen jag började med löpning..

glöm ej reflexväst...

Absolut inte...Både jag o vovven har fixat varsin 😉

Alexandra, hur länge springer du? (avgör val av pannlampa)

Vad gäller varma underställ så är merinoull ett väldigt bra material.

Minst en timme är jag ute oftast mera....

Då skulle jag säga att du kan köpa vilken pannlampa som helst, t.ex. de billigaste från Clas Ohlson (under 200:- ). De ger bra ljus för den som bara springer.

Om man däremot vill kunna vara ute längre än säg 4 timmar eller vill kunna använda lampan även

Det behöver inte vara så blodigt. Köp ett underställ i polyester och ett par vinterfodrade löpartights ovanpå så kommer du långt.

Underställ från Ullmax.se har funkat bra för mej. Även den billigaste varianten "Micro Set" även om jag nu uppdaterat till Merino. Vardagslyx...

Pannlampa har jag en kanska dyr Silva L1, men i andra trådar kan du se att LedLenser är mycket prisvärda.

Ka

Förra året sålde Stadium ett merinounderställ (Everest) som kostade ca 400:-. Det blev bäst i test och sålde slut på nolltid. Om de får in ett parti i år igen så häng på låset...

Håller annars med Peter om att Dobsomoveraller äger. Varje seriös vinterlöp

Fast Mikael, det stämmer inte att man kan välja pannlampa bara efter hur länge man ska springa utan även VAR. Ska man springa på asfalt eller annan mycket slät väg/stig så räcker de flesta men är det ojämnt underlag behövs det rejäla grejor och då kan det