Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinter...
You need to log in to create posts and topics.

Ja, det hjälper mycket med en bra lampa på ojämnt underlag (=skogsstig med stenar och rötter) men det är inte helt nödvändigt. Personer med billiga lampor klarade sig bra (bättre än mig) på TEC-banan tidigare i år. Själv har jag sprungit militär nattorien

Men bara för att du har sprungit jorden runt med ett trasigt stearinljus behöver det ju inte ha varit bra och säkert?

Jag kom direkt att tänka på detta av ditt inlägg:

🙂

Nä 🙂 du har förstås rätt. Har man budget för det så ska man förstås köpa bästa lampan oavsett pris.

Men det är som alltid en kompromiss. Varför inte lägga sina 5000 kr på en sistaminutenresa till ett varmt, soligt och löpvänligt land i stället för på

För mig med, Mikael. Jag gillar ändå inte sol. 😉

(Och den kostade bara 4500:- )

Är det bara jag som springer med ficklampa i handen och bara tänder den då det behövs? Fungerar givetvis bäst i stadsmiljö då jag abara vill undvika lösa stenar och annat skräp på dåligt upplyst asfalt.

Ja

Själv är jag ett stort Craft- fan så jag skulle säga att köp ett craftunderställ. Tror de ligger på 300 kr per del. Är superbra och välinvesterade pengar!

Christer: Trots det så ser jag nästan ALDRIG en löpare med pannlampa. Slutsats: de flesta ser jättebra i mörker, alternativt springer på tills de stukar foten.

I stan är det nästan alltid tillräckligt med ljus tycker jag. Ute i skogen på landet där jag bor är det nattsvart då solen gått ner och då behövs en bra pannlampa...

Edit: Sen KAN man ju ta sig fram i nästan totalt mörker - jag har ett par gånger överras

Men alltså, det är ju KUL att springa med pannlampa? Varför försöker ni UNDVIKA det?