Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinter...
You need to log in to create posts and topics.

Bara av samma anledning som du inte bär din pannlampa på teatern eller på möten på jobbet.

Jag jobbar inte i mörker, och tränar inte på teatern. 🙂

Exakt min poäng. Jag undviker pannlampa då jag inte behöver den 90% av tiden under löpningen. Då är det enklare med en handhållen ficklampa som tänds en kort stund då den behövs.
Åker jag däremot skridskor på mörk sjö nattetid så har jag alltid pannlampa.

1. I princip alla underställ funkar. Välj ett som passar temperatur och vind. Jag kör nästan uteslutande med Craft Pro Zero Extreme. Snygga, tunna och smidiga. På vintern så byter jag mina vanliga sportkalsonger mot Craft Gunde WS-kalsonger.

2. Valet av

Peter, ut i skogen med dig! 😉

Får jag haka på och fråga om skor?
Funkar de vanliga dojorna på asfalt när det börjar bli halkigt?

Du kan alltid köpa ett "överdrag" från icebug som gör att dina skor får dubbar/spikar på undersidan. Jag körde med dem under hela vintern. Ett billigt alternativ om man inte vill köpa ett par nya skor för att bara ha under vintern.

Jag har ett par Slipstoppers med mej när det börjar bli halkigt ute, tar bara sekunder att dra på/av. Ruggigt grepp. Billiga också.

Närmar mig min första vinter som löpare med spänning! Ska jag hålla motivationen uppe, ska luftrören palla etc. etc. Gillar idag att springa i olika spår, ofta runt Björkhagen och Hellas.

Finns det några elljusslingor som inte spåras i och ikring Sthlm

Johan, Söderbo? Då har du tillgång till Årstaviken Runt hela vintern. Nu med belysning hela vägen, till skillnad mot för ett par år sen då man fick stappla i mörkret under Årstabroarna. Södra delen är ju rejält backig och blir snabbt isbana men det blir b