Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 22:37Oj en sån keps vill jag ha!
Ska kolla Clas Ohlson imorgon.
Oj en sån keps vill jag ha!
Ska kolla Clas Ohlson imorgon.
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 22:44Den fungerar skitbra. Batterierna är dessutom desamma som i min pulsklocka, bälte och fotpod (Suuntoi) så det stör inte att ha ett par extra i kepsen direkt!
Har sprungit med den ett antal timmar och den lyser fortfarande som ny. Älskar den i skogen i lä
Den fungerar skitbra. Batterierna är dessutom desamma som i min pulsklocka, bälte och fotpod (Suuntoi) så det stör inte att ha ett par extra i kepsen direkt!
Har sprungit med den ett antal timmar och den lyser fortfarande som ny. Älskar den i skogen i lä
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 23:07Underställ: Craft Pro Zero Extreme - dyrt men bäst?
Pannlampa: Är det inte rakt ut i skogen så behöver jag ingen (personligt förvisso), är man bara utanför störande ljus så ser man. Mötande bil bländar ju dock, men att springa i månsken är underbart. Jag
Underställ: Craft Pro Zero Extreme - dyrt men bäst?
Pannlampa: Är det inte rakt ut i skogen så behöver jag ingen (personligt förvisso), är man bara utanför störande ljus så ser man. Mötande bil bländar ju dock, men att springa i månsken är underbart. Jag
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 09:58Mitt "vinterkit" är nog i seriösaste lagen (använder mina cykellysen även när jag är ute och springer)
Petzl MyoXp pannlampa - med reglerbar ljusstyrka samt två olika ljuskäglor (punkt ljus eller diffus stråle)
PlanetBike SuperFlash som "nacklampa" - ses
Mitt "vinterkit" är nog i seriösaste lagen (använder mina cykellysen även när jag är ute och springer)
Petzl MyoXp pannlampa - med reglerbar ljusstyrka samt två olika ljuskäglor (punkt ljus eller diffus stråle)
PlanetBike SuperFlash som "nacklampa" - ses
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 11:04Det är sant att vi ultralöpare gärna tar med en ficklampa som komplement till pannlampan. Skälen är flera.
Dels så kan man utgå från att pannlampans batterier ger upp under en längre löpning, speciellt vid kall temperatur. Då behöver man en extra lampa s
Det är sant att vi ultralöpare gärna tar med en ficklampa som komplement till pannlampan. Skälen är flera.
Dels så kan man utgå från att pannlampans batterier ger upp under en längre löpning, speciellt vid kall temperatur. Då behöver man en extra lampa s
Quote from Jonny Persson on 8 October 2010, 12:04Med en rejäl pannlampa behöver du inte svepa runt för att se markeringarna... Dessutom kan man hålla högre fart och bättre löpekonomi med händerna fria.
Med en rejäl pannlampa behöver du inte svepa runt för att se markeringarna... Dessutom kan man hålla högre fart och bättre löpekonomi med händerna fria.
Quote from Elias Engqvist on 8 October 2010, 14:01Känns rent spontant som om det vore bättre med 2 pannlampor då - en i reserv?!
Känns rent spontant som om det vore bättre med 2 pannlampor då - en i reserv?!
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 14:09Mikael, batteriproblemet är snart löst:
http://www.mentoronline.se/iuware.aspx?pageid=3172&ssoid=126885
Mikael, batteriproblemet är snart löst:
http://www.mentoronline.se/iuware.aspx?pageid=3172&ssoid=126885
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 14:16Craft underställ ska inhandlas...Ev blir det en pannlampa oxå...
Jätte dumt men vad är ultralöpning...Hua jätte grön men måste fråga för att få svar 😉
Craft underställ ska inhandlas...Ev blir det en pannlampa oxå...
Jätte dumt men vad är ultralöpning...Hua jätte grön men måste fråga för att få svar 😉
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 14:43Ultra = Ultramarathon, dvs längre än marathon.
Ultra = Ultramarathon, dvs längre än marathon.