Quote from Guest on 8 February 2011, 06:41Alla gångstigar är nu smala 1 person spår. Hundar viker SÄLLAN ur spår.
Liten terrier? Hoppa ut i driven eller skicka kraken i ballistisk bana.
Saint Bernard? Jogga runt. Golden retriver? Tittar inte ens upp på mig.
Min enda seger är mot en ung sätter. Ot
Alla gångstigar är nu smala 1 person spår. Hundar viker SÄLLAN ur spår.
Liten terrier? Hoppa ut i driven eller skicka kraken i ballistisk bana.
Saint Bernard? Jogga runt. Golden retriver? Tittar inte ens upp på mig.
Min enda seger är mot en ung sätter. Ot
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 06:51Var i luleå hittade du mjuka skogsstigar? 🙂 Enda jag hittat som inte är totalt översnöad är den som går efter Porsöfjärden mot Sinksundet.
Jag antar att det även är där du mött alla hundar. Jag har haft samma problem, men jag skriker åt hundägarna att k
Var i luleå hittade du mjuka skogsstigar? 🙂 Enda jag hittat som inte är totalt översnöad är den som går efter Porsöfjärden mot Sinksundet.
Jag antar att det även är där du mött alla hundar. Jag har haft samma problem, men jag skriker åt hundägarna att k
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 12:18"det är för att du springer! Han är vallhund!"
"åh han är i hund tonåren! Dom lyder inte då!"Fantastiska förklaringar! Vad svara man på detta?
1: Förlåt för att jag rör mig! (Hur kan man vara så dum att man har en vallhund lös där det rör sig en massa
"det är för att du springer! Han är vallhund!"
"åh han är i hund tonåren! Dom lyder inte då!"
Fantastiska förklaringar! Vad svara man på detta?
1: Förlåt för att jag rör mig! (Hur kan man vara så dum att man har en vallhund lös där det rör sig en massa
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 13:01Problem: hund med idiot-hundägare. Lösning: Icebugs med ståldubbar lämnar märken.
Problem: hund med idiot-hundägare. Lösning: Icebugs med ståldubbar lämnar märken.
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 14:01Såhär står det i allemansrätten: http://www.naturvardsverket.se/sv/Friluftsliv/Allemansratten-/Vad-galler/Hundar-i-naturen/
Jag är väldigt hundrädd och tackar alla hundägare som håller i sin hund när jag springer förbi. Grymtar åt dem som inte gör det oc
Såhär står det i allemansrätten: http://www.naturvardsverket.se/sv/Friluftsliv/Allemansratten-/Vad-galler/Hundar-i-naturen/
Jag är väldigt hundrädd och tackar alla hundägare som håller i sin hund när jag springer förbi. Grymtar åt dem som inte gör det oc
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 16:26Micke: Det är längs stigen genom Björkskatan till Sinksundet.
Springer Längs gångvägen där, sen till vänster ut längs stranden på en udde, sen kommer man ut vi några små kullar.Rekommenderar den, fast inte DIREKT efter snöfall 😉
http://maps.google.se
Micke: Det är längs stigen genom Björkskatan till Sinksundet.
Springer Längs gångvägen där, sen till vänster ut längs stranden på en udde, sen kommer man ut vi några små kullar.
Rekommenderar den, fast inte DIREKT efter snöfall 😉
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 10:13Apropå hundskruttar: alla hundägare är inte dumma. Jag träffade en "tonårig" hund som inte lydde sin ägare. Det var ingen fara, men efteråt kom ägaren fram till mig och bad om ursäkt. Sa att om hunden kom nära igen skulle jag bara ge den en hård spark, oc
Apropå hundskruttar: alla hundägare är inte dumma. Jag träffade en "tonårig" hund som inte lydde sin ägare. Det var ingen fara, men efteråt kom ägaren fram till mig och bad om ursäkt. Sa att om hunden kom nära igen skulle jag bara ge den en hård spark, oc
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 10:43Oavsett vad man tycker om hundar så är det väl inte definitionen på "en bra hundägare" någon som säger att man ska ge den en spark?
"Förlåt att min femåring är jobbig i butiken, men om du blir störd av henne får du gärna ge henne en ordentlig örfil, själ
Oavsett vad man tycker om hundar så är det väl inte definitionen på "en bra hundägare" någon som säger att man ska ge den en spark?
"Förlåt att min femåring är jobbig i butiken, men om du blir störd av henne får du gärna ge henne en ordentlig örfil, själ
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 12:53Lite skillnad på femåringar och hundar, tror jag... Vad jag menar är att en "bra" hundägare (som jag ser det) ska ha pli på sin hund och respekt för att alla människor kanske inte tycker om hundar. En del är t o m hundrädda.
Lite skillnad på femåringar och hundar, tror jag... Vad jag menar är att en "bra" hundägare (som jag ser det) ska ha pli på sin hund och respekt för att alla människor kanske inte tycker om hundar. En del är t o m hundrädda.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 12:57En olydig hund kan man få avlivad men det är svårare med ett barn.
En olydig hund kan man få avlivad men det är svårare med ett barn.