Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 13:19En djurvän sätter inte hunden i en situation den inte behärskar.
En djurvän sätter inte hunden i en situation den inte behärskar.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 15:35Jag skulle ha svarat: "Jag sparkar hellre på dig"
Jag skulle ha svarat: "Jag sparkar hellre på dig"
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 11:36En bra hundägare, def. = Har sin hund kopplad med en en meter lång kätting så fort den sticker nosen utanför ytterdörren; låter endast hunden pissa och skita på den EGNA tomten.
En bra hundägare, def. = Har sin hund kopplad med en en meter lång kätting så fort den sticker nosen utanför ytterdörren; låter endast hunden pissa och skita på den EGNA tomten.
Quote from Funbeat user on 11 February 2011, 11:52Koppel är bra. Annars kan man åka på däng.
http://hd.se/helsingborg/2011/02/11/kvinna-slagen-och-sparkad-pa/
Koppel är bra. Annars kan man åka på däng.
http://hd.se/helsingborg/2011/02/11/kvinna-slagen-och-sparkad-pa/
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 21:45Ja man får väl vara från Medelpad, där befolkningstätheten är stor, för att tycka att alla hundar ska skita på tomten. Här i Skåne, som är rena glesbygden i jämförelse, kan man komma rakt in i skogen, rena vildmarken där knappt någon människa varit förut,
Ja man får väl vara från Medelpad, där befolkningstätheten är stor, för att tycka att alla hundar ska skita på tomten. Här i Skåne, som är rena glesbygden i jämförelse, kan man komma rakt in i skogen, rena vildmarken där knappt någon människa varit förut,
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 19:58oj oj ni har inte hund va? en olydig hund ska man absolut inte avlida! den ska man träna. Alla som skaffa hund ska träna och stimulera sina hundar ordentligt. Det är precis lika viktigt att träna sin hund som oss själva.
och ja en hund ska vara kopplad n
oj oj ni har inte hund va? en olydig hund ska man absolut inte avlida! den ska man träna. Alla som skaffa hund ska träna och stimulera sina hundar ordentligt. Det är precis lika viktigt att träna sin hund som oss själva.
och ja en hund ska vara kopplad n
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 23:38Ett mycket bra inlägg Monica! (t+) på det!
Håller med dig till nästan 100%, dock kan en hund vara lycklig och ha det bra även om man alltid har den kopplad när den är ute! Jag sätter alltid säkerheten främst och då menar jag allas säkerhet, dvs andra männ
Ett mycket bra inlägg Monica! (t+) på det!
Håller med dig till nästan 100%, dock kan en hund vara lycklig och ha det bra även om man alltid har den kopplad när den är ute! Jag sätter alltid säkerheten främst och då menar jag allas säkerhet, dvs andra männ
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 12:59Det är väl inget problem art ha sin hund lös när man är ute och springer i skogen,
möter man någon så får man väl bara ropa in sin hund och koppla den tills man har passerat den man möter!Bara att se till att ens hund lyssnar på en, har Alltid hunden l
Det är väl inget problem art ha sin hund lös när man är ute och springer i skogen,
möter man någon så får man väl bara ropa in sin hund och koppla den tills man har passerat den man möter!
Bara att se till att ens hund lyssnar på en, har Alltid hunden l
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 13:49Är det inte kopplingstvång vissa årstider?
Är det inte kopplingstvång vissa årstider?
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 14:01Tror det är lite olika beroende på vilken kommun du befinner dig i. Eslöv kommun t.ex har infört koppeltvång året runt i de centrala delarna.
Tror det är lite olika beroende på vilken kommun du befinner dig i. Eslöv kommun t.ex har infört koppeltvång året runt i de centrala delarna.