Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterträning.
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla flitiga löpare där ute. 😀 Jag har börjat fundera på vinter träningen. Ja jag vet att det är långt kvar till vintern,men jag skulle vilja få lite tips på hur man lägger upp löpträningen på vintern. Jag skulle vilja lägga in ett eller flera pass s

Ett tips är att redan nu köpa en bra pannlampa. Bra och bekväma underställ och en varm mössa. Jag gillar att ha polotröja på vintern. Hittade för nåt årsedan
Craftpolotröjor. Väldigt skönt med värmande krage runt halsen. Bra ullstrumpor behövs med. Man ka

Tack. Pannlampa finns redan och kläder har jag också.

Jag har cyklat och sprungit flera vintrar nu och det plagg som jag mest av allt kan rekommendera är en underställströja i merinoull. Det finns olika märket och kvaliteter men gå in till Naturkompaniet eller Addnature och fråga. Oslagbart. Värmer både när

får jag fråga en sak... hur gör man när man andas (ok låter knäppt) börjar redan nu få ont i halsen om jag springer ute en kall dag (altså 5-10 +) hur bra funkar en lungplus eller måste jag hitta ett löpband för vintern ( vinter här = -15 - -30)

Reflexväst är en sak jag börjat fundera på att skaffa faktiskt. Finns billiga på Clas Ohlson tror jag. Många bilister är korkade och räknar inte löpare som medtrafikanter, tyvärr.

Jag sprang hela förra vintern ute enligt Szalkais maraprogram, vissa långpass sprang jag när det var -15 och det gick bra.

Mina personliga tips är:
- bra och funktionella kläder
- IceBugs om man som jag bor där det är mycket snö, is, lång vinter och dess

var, skulle ni säga, går temperaturgränsen mellan mössa och pannband?

Nollgradigt för mig. Men så är jag en mössnörd också.

Absolut mössa redan vid +4. Dumdristigt och lite lätt korkat att springa utan mössa i lägre temperaturer.