Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterträning.
You need to log in to create posts and topics.

Jag avskyr mössor, och springer utan ner till -5. Därefter använder jag buffen. Enda sättet för mig att bli av med värmen. Vantar använder jag heller aldrig.

Å andra sidan bor jag i södraste Sverige, och där är kalla vintrar nästintill obefintliga.

Aad

Eeeh... Jag hade inte mössa en gång förra vintern. Å andra sidan är jag begåvad med alldeles enormt tjockt hår. Funkar det också.

Ja men Sylvia du har ju sån fint värmande hår. Det har inte jag. 🙂
Däremot hade jag kinesiskt silke under hjälmen när jag cyklade härom morgonen. Det var bara +6,2 när jag drog iväg. Hade faktiskt även underställ då.

Men ärligt att springa i kyla utan mössa är inte bra. 50% av kroppsvärmen går ut genom huvet. Jag tycker iaf att det är bättre att svettas lite än att frysa.

Aadu, visst är det så att hårmanen värmer...lite för bra ibland. Och har man ingen hårman, vilket de flesta killar saknar, så funkar mössa lika bra. 🙂

När det blir under 10 grader så är det långkalsonger och mössa som gäller 😉

i vintras var jag ute i "snöstorm" och sprang. har ingen koll på temperaturen, men ögonfransarna i ögonvrårna frös ihop...
då hade jag "bara" pannband, och det funkade bra. hade nog inte skadat med mössa just den dagen, men det var ingen fara med bara ban

Aadu "Reflexväst är en sak jag börjat fundera på att skaffa faktiskt. Finns billiga på Clas Ohlson tror jag. Många bilister är korkade och räknar inte löpare som medtrafikanter, tyvärr. "

Utan väst vet man ju inte att medtraffikanten är där! Tycker det ä

Ja västarna är ju så poppis att folk springer/cyklar med dem mitt på ljusa dagen. I alla fall här i stan..

Ja, reflexväst är bra inte tu tal om den saken men jag har gott om reflexstripes på mina tajts och skor plus att pannlampan lyser och singnalerar min existens, så jag tror jag syns i mörkret.

Jag var en gång på en kvällskurs med de kvinnliga bilkårister