Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterträning.
You need to log in to create posts and topics.

Och illa vill åtminstone inte jag att min träning ska göra mig.
Det är så illa annars ändå, menar jag.

Planerar att friska mig i höst/vinter.
Ska bara ta mig dit, ler.

Jadu Aadu, jag skrev inte att man ska sticka ut felutrustad - det ska man aldrig!

Själv ska jag försöka få tillåtas plats för trainer och min racer på ett gym i stan, över vintern.

hm... hur blir det ifall man har problem med benhinnor? det kanske inte är så klokt att starta löpsäsongen mitt i vintern, men jag saknar löpningen alldeles för mycket för att låta bli... kan kylan ha någon negativ inverkan för benhinnorna måntro?

Kyla brukar generellt ha en positiv inverkan på ömmande kroppsdelar.

Själv ser jag fram emot den fina delen av vinterlöpningen, när man springer i lätt snöfall och allt blir så där tyst och friskt... Springa i snöslask eller frusen snöslask är den trista

Jag har ännu inte hittat den perfekta klädseln för -10 grader och motvind. Blir lätt att det blir för mycket/för tjock kläder så att det blir för vamt eller för lite/för tunna så att man fryser nästan ihjäl. Brukar köra två funktions t-shirts på varandra

Det finns lite tjockare funktionskläder, även med merinoull iblandat. En sån och en vindtät jacka, tjocka vintertights, ullstrumpor, handskar, buff som halsduk så man kan dra upp den över hakan och kinderna, samt mössa tycker jag funkar bra i elak kyla.

Himmel vad mycket kläder ni har på vintern.....om det är ca 10 minusgrader brukar jag ha tunt underställ, tights, tunn ofodrad vindjacka, mössa och skidhandskar. Man brukar kunna vrida ur mina kläder när jag kommer hem i vilket fall (#)

Om man har problem med andningen i kylan finns ju airtrim http://www.airtrim.se/ och någonting till som apoteket säljer (minns inte vad det heter?).

Lungplus tror jag du menar Denize. Personligen tycker airtrim funkar bättre.