Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterträning.
You need to log in to create posts and topics.

Jag använder tights med windstopper på lår och i gren samt boxershorts med windstopper i grenen, kan rekommenderas när det är riktigt kallt och blåser.

Hur många grenar har du ???

Mössa skippar jag också mkt däremot har jag buffar och hemstickade pannband i ull, och om det är riktigt kallt resår eller ribsstickade "äggvärmare" i ull. Mitt hår värmer ordentligt, enligt frissan har jag ungefär två normala hår ... så jag tycker ofta e

är svenskar ett hårigt folk?
buff är väl det smidigaste du kan ha på huvudet? funkar som mössa, pannband, halsvärmare o lite till... jacka så har marmot en väldigt smidig jackmodell som heter driclime ( både jacka och windjacka) som är överlägset det m

Ja, löpning vintertid kan sluta dåligt om man är felutrustad. Det är viktigt med rätt klädsel, speciellt om man ska springa lång tid. Förra vintern gav jag mig ut på ett ca 2h pass i dåliga kläder och det var ju ett misstag. Jag höll på att föfrysa stjärt

Har ett par "underbyxor/mamelucker" som ett par cykelbyxor i merinoull ... de är inte dumma, sedan har jag också några par samma modell fast i silke. Silke är ofta väldigt trevligt, fast den tjockare varianten jag köpt kan börja lukta lite konstigt (läs i

"löparunderställ verkar vara gjorda för män, de har windstopper på framsidan av grenen"

Att löparunderställen har windstopper på framsidan av grenen handlar nog till stora delar om att det är framsidan som är mest utsatt för vind, såvida man inte springe

Sedan har jag för mig att svenskar generellt inte har så tjocka hår; mitt hår brukar frisörer klassa som väldigt otypiskt. "Typiskt skandinaviskt hår" fina hårstrån och inte särskilt tjockt och att männen blir lätt tunnhåriga.
Men det är ju lite olika var

Christer: 🙂 På långpassen är det skönt att ha rejält med skydd för grenarna, annars kanske de vissnar 😉

Anna-Karin: Windstopper hindrar ju bara att vinden går rätt i genom materialet och kyler. Att ha windstopper i rumpan tror jag inte på, då det är e

Sebastian: Näe, windstopper tror jag inte på heller, i det här fallet. Kunde vara något mjukare och windstopper i de yttre lagret.

Jag är nog mest på jakt efter någon nyare modell av gamla hederliga stickade underbyxor. ....eller så får jag börja sticka