Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Micke: det trodde jag också först var anledningen, men jag får ofta samma konstiga svängar även på tillbakavägen. Det är just det här kvarteret som verkar bete sig märkligt. Men jag bryr mig egentligen inte om det här så mycket, utan tänkte mest att Oscar

Har en Polar RS800CX med en gps G3a till och första km stämmer aldrig. Även att man har kontakt med sateliter när man börjar springa så fattas alltid ca 30sek i början. Har diskuterat problemet med Polar men dom har ingen förklaring. Har även provat med "

Johan. Kör du i högeffektsläget på G3:an?

Jag brukar gå ut på ett fält och stå still medan sateliterna hittas och sedan vänta ytterligare 30 sekunder innan jag drar iväg och då har jag inte några problem med dålig nogranhet i början.

Antagligen blir lam

Tror att jag gör det, ska testa ditt sätt! Tack för tipset!

Med min FR305 noterade jag att början alltid var kass, den verkade aldrig att få till en bra startpunkt. Trycka på lap etc funkade alltid.

MEN om jag låter den ligga på balkongen, i fönstret etc under tiden jag sätter på mig mina snabba kläder funkar det

Där jag bor nu hittar min klocka aldrig några satelliter, fast jag trodde det skulle funka finfint från balkongen eftersom jag bor högst upp. Där jag bodde förut - på första våningen - gick det jättebra att lägga klockan i fönstret/på balkongen medan jag

Lena, det hjälper även om klockan har stöd för satellitmottagning! 😉

Använder en FR305 fungerar klockrent! Haft den i 3 år nu och självklart måste man låta den ligga tills den låst sateliterna!!!!! På kontroll mätta banlopp på 10km har det aldrig slagit på mer än 50-60m, springer man på bana slår det mer, givetvis efter so

Vad det gäller om den (305:an) visar rätt eller inte är min erfarenhet att det kan skilja upp mot 100 meter/10 km som mest.

Både jag och frugan har varsin klocka och de får ligga tillsammans före passet och låsa satelliter. Sedan springer vi sida vid sid

Halloj alla,

Lars skrev:

>Varje gång jag sprungit med GPS-mätare på bana brukar jag notera >hur väl sträckan per varv stämmer med banans längd. Ofta blir >varvlängderna 2-4% längre, vilket jag inte tycker kan förklaras med >att jag skulle ha sprungit fö