Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVitamin C
You need to log in to create posts and topics.

12

varnades nyss från forskarhåll om överdosering av c-vitamin, men jag är lite för stressad nu för att hinna leta länken ...

Har sedan två månader efter läkares inrådan slutat med vitamintillskott helt och hållet och försöker fokusera mer på naturligt förekommande. Än så länge inte fler förkylningar, kanske snarare tvärtom. Med bra fruktkorgar på jobbet är största problemet att

Vaddå? Kaffe är ju bra mycket nyttigare än frukt!

Jo, kaffe är oumbärligt dagligen, det vet jag av egen erfarenhet, så C-vitaminintaget får lokaliseras till kvällen helt enkelt! Har hört att en kopp kaffe totalt blockerar C-vitaminupptag flera timmar både före och efter inatg, men det kanske bara är en u

@Katarina

Förlåt så hemskt mycket om jag förnärmat dig på något vis.
Det var inte alls min mening.
Och att slira utanför trådämnet är ju ett gravt (men tack och lov sällsynt) misstag här på forumen.
Hakade mest på skämt på din egen "krösamos"-vinkling, m

@Marcus. Håller med. Kaffe is The Shit! Fast det där är nog lite överdrivet.
Finns några studier som visar att upptaget av askorbinsyra kan hämmas något om man flabbar i sig mycket kaffe (men har för mig att te ska vara värre i så fall). Det är något skit

Marcus, hur exakt skulle kaffet förhindra upptaget av C-vitamin flera timmar FÖRE intag av kaffet? o_o

trodde att genom att C-vitaminupptaget pågår långt efter intaget, kunde kaffe vara hämmande även så att säga före man druckit det... Men mothuggen gjorde att jag var tvungen att googla lite och får inse att jag har fel! Te är mer hämmande för C-vitaminupp

å ena sidan, å andra sidan:

http://www.pnas.org/content/early/2009/05/11/0903485106.short?rss=1&ssource=mfc

(#)

12