Quote from Guest on 13 July 2011, 20:12Schemat sa 4x4min intrevaller i 5.10-5.40tempo. Om jag klarar att springa dessa 4x4min i ett högre tempo- är det väl bara bra? Eller missar jag vitsen med någon slags träning iochmed min farthöjning?
och på tal om inget- vet någon vad sthlm halvmara anv
Schemat sa 4x4min intrevaller i 5.10-5.40tempo. Om jag klarar att springa dessa 4x4min i ett högre tempo- är det väl bara bra? Eller missar jag vitsen med någon slags träning iochmed min farthöjning?
och på tal om inget- vet någon vad sthlm halvmara anv
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 20:22Vätskekontroller, speakers och orkestrar
Längs banan finns sju vätskekontroller där det serveras Maxim sportdryck och vatten. Det finns dessutom fem svabbstationer och ett par energikontroller.
Speakers, orkestrar och DJ:s ser till att det blir hög stämn
Vätskekontroller, speakers och orkestrar
Längs banan finns sju vätskekontroller där det serveras Maxim sportdryck och vatten. Det finns dessutom fem svabbstationer och ett par energikontroller.
Speakers, orkestrar och DJ:s ser till att det blir hög stämn
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 22:26Om schemat sa 4x4min intrevaller i 5.10-5.40tempo så kommer frågan: innehåller schemat också intervaller i andra tempon/längder, eller är det de enda intervaller schemat innehåller? OM schemat bara innehåller de angivna intervallerna - lira själv: kör kor
Om schemat sa 4x4min intrevaller i 5.10-5.40tempo så kommer frågan: innehåller schemat också intervaller i andra tempon/längder, eller är det de enda intervaller schemat innehåller? OM schemat bara innehåller de angivna intervallerna - lira själv: kör kor
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 22:48Förra året var det Gatorade (finns inte att köpa i norrland, typ) men om du vill testa så kan du få pulver av mig.
edit: Tror att du ska ligga under tröskel i alla fall, dvs inte dra på dig mjölksyra när du springer så pass långa intervaller.
Förra året var det Gatorade (finns inte att köpa i norrland, typ) men om du vill testa så kan du få pulver av mig.
edit: Tror att du ska ligga under tröskel i alla fall, dvs inte dra på dig mjölksyra när du springer så pass långa intervaller.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 23:00Hej!
Kolla denna länk till en tidigare diskussion här.
4x4 minutersintervaller brukar oftast vara av Vo2Max karaktär.Fast det finns ju alltid en "det beror på" faktor...
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=521804
Hej!
Kolla denna länk till en tidigare diskussion här.
4x4 minutersintervaller brukar oftast vara av Vo2Max karaktär.
Fast det finns ju alltid en "det beror på" faktor...
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 23:04Nja Karin om det är de välkända norska 4x4 min intervallerna med 3 min joggvila så ska man ligga över sin mjölksyratröskel. Tävlingfart på 3 km alternativt snabbaste farten man klarar i 12 min brukar jag använda som riktlinje.
Klarar du av sista interva
Nja Karin om det är de välkända norska 4x4 min intervallerna med 3 min joggvila så ska man ligga över sin mjölksyratröskel. Tävlingfart på 3 km alternativt snabbaste farten man klarar i 12 min brukar jag använda som riktlinje.
Klarar du av sista interva
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 23:10Okej, ja med så lång vila så kan man nog köra på fortare... Missade den ack så viktiga detaljen
Edit: fast det stod ju inte hur lång vilan var i och för sig... men det är kanske ett klassiskt upplägg?
Okej, ja med så lång vila så kan man nog köra på fortare... Missade den ack så viktiga detaljen
Edit: fast det stod ju inte hur lång vilan var i och för sig... men det är kanske ett klassiskt upplägg?
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 23:19Tänker mig att det är bättre, för alla distanser över 5 km att växla mellan längre intervaller ~6 min där man på intervallerna ligger på 3-5 km tempo, och kortare intervaller ~60-90 sek där man flätar på järnet? Allt detta har sin plats. För 1/2-maran och
Tänker mig att det är bättre, för alla distanser över 5 km att växla mellan längre intervaller ~6 min där man på intervallerna ligger på 3-5 km tempo, och kortare intervaller ~60-90 sek där man flätar på järnet? Allt detta har sin plats. För 1/2-maran och
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 23:2590 sek vila..
här är programmet jag följer- lagomt lång period för att kanske faktiskt genomföra(10veckor) och lagomt svårförstådda pass avgjorde. Sen om det är bra- i have no idea..
http://jogg.se/Program/Program.aspx?id=24
jag löser det där med energ
90 sek vila..
här är programmet jag följer- lagomt lång period för att kanske faktiskt genomföra(10veckor) och lagomt svårförstådda pass avgjorde. Sen om det är bra- i have no idea..
http://jogg.se/Program/Program.aspx?id=24
jag löser det där med energ
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 00:10Tycker att det låter lite långsamt. Jag har ungefär samma mål (liten putsning av mitt PB på 1:59:23), men följer FIRST. Mina senaste intervaller var 2x1200 + 4x800 och då ligger jag på 4:50-5:00 tempo, 2 min vila och ligger som vanligt och balanserar på g
Tycker att det låter lite långsamt. Jag har ungefär samma mål (liten putsning av mitt PB på 1:59:23), men följer FIRST. Mina senaste intervaller var 2x1200 + 4x800 och då ligger jag på 4:50-5:00 tempo, 2 min vila och ligger som vanligt och balanserar på g