Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVM Långdistans Motala
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror jag har uppdaterat min sidan 1000+ gånger idag samt jag fick ett email några minuter innan nyheter kom ut 😉

Om man får en plats.
Och om man köper en landslagsdräkt.

Är det någon som vet om man får tävla i den på samtliga tävlingar därefter eller måste det vara på landslagsuppdrag?

Fråga två:
Kommer VM, RM och SM gå samtidigt? Känns lite konstigt eftersom

Ur regelverket (http://iof3.idrottonline.se/imagevaultfiles/id_47377/cf_104/t-vlingsregler_2012.pdf), 1.14.2:

"Landslagsdräkt får endast användas vid landslagsrepresentation eller efter särskilt tillstånd av Svenska Triathlonförbundet. Klubbdräkt eller e

Tack.
Det blir en jävla dyr tävling...

Jonas jag ser att du har ställt fråga på deras facebook grupp, men de har haft SM två ggr, är det inte så att SM flyttas runt efter två år?

Det brukar vara så.
Rätt sent för förbundet att dela ut SM i långdistans nu bara.
Vi har två långdistanstävlingar i Sverige, en är utsåld och den andre måste man kvala till....q

senaste uppdaterat 10 sept 2014

SM-arrangörer
Svenska Mästerskap kommer att arrangeras på följande orter:

2015
Sprint och stafett
Umeå

Olympisk distans
Västerås

Medeldistans
TBC

Långdistans
TBC

Duathlon
TBC

Vätter Challenge är SM Medeldistans enligt förbundets tävlingskalender. Stämmer ju med tvåårspraxisen.

Själv hoppas jag ju av rent egoistiska skäl på att Motala blir RM även i år, vet inte om jag skulle kunna få plats med tre långtävlingar på en säsong..

jag har svårt att tror de kan ta emot alla RM deltagare under VM. Men jag ska inte fundera mer på det till efter kl 15:00 😉

Vad står TBC för?