Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVO2-intervaller kontra tävling
You need to log in to create posts and topics.

Alldeles bortsett från alla puls-nörderier - jag envisas än så länge med att köra utan pulsmätare - så tycker jag jämförelsen mellan hårda intervallpass och tävling är intressant.

De flesta som tävlar nån gång ibland har säkert lagt märke till hur samma

Ofta är man ju mera utvilad inför en tävling än inför ett intervallpass (i alla fall jag) och sen är ju förstås adrenalinpåslaget vid tävling en annan förklaring. Att ha massa människor runt omkring som också springer snabbt gör lätt att man tappar fartkä

Hej allihoppa, kan väl smyga in lite frågor här, ni verkar ha bra kolla =)

Det är nämligen så att jag är bordtennisspelare på relativt hög nivå och nyligen så har de förbjudit ett gummit som jag älskade att spela med vilket leder till att jag måste förbä

Om du springer milen på 36 (på träning?) utan att direkt satsa på löpning kanske du helt enkelt ska ta och byta sport, så kommer du undan gummiproblemet. 😉

Sattsa å sattsa:P Är inte med och springer i någon klubb å så men har tränat en hel del löpning själv för att jag tycker att det är så skönt. Tanken har faktiskt slagit mig att jag ska sattsa helhjärtat på löpning för att kolla hur bra jag kan bli. Tror n

Plyometrics?

Kanske kan vara något, ska forska vidare på det.