Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 20:02Magnus B: Ja Colnago har ju också vackra hojar! Nu tror jag ju inte att det spelar någon större roll vad för märke jag väljer.
För alla cyklar som idag säljs , för säg...25000:- och uppåt, är nog bra cyklar.Men det är ju också, som P . skrev "Inte mång
Magnus B: Ja Colnago har ju också vackra hojar! Nu tror jag ju inte att det spelar någon större roll vad för märke jag väljer.
För alla cyklar som idag säljs , för säg...25000:- och uppåt, är nog bra cyklar.
Men det är ju också, som P . skrev "Inte mång
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 20:09Annars är det lämpligt att köpa en cykel/ram som passar ens preferenser och önskemål på uppförande.
Annars är det lämpligt att köpa en cykel/ram som passar ens preferenser och önskemål på uppförande.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 20:39Enkel måttning av kunnig, av längd-grenmått-armlängd så tjolavipp så har man det väsentligaste, hur långt topprör man ska ha, kontra ramhöjden.
Då behöver man inte slänga på extrema sadelstolpar eller 120 stryrstammar.
Eftersom jag har långa ben och kor
Enkel måttning av kunnig, av längd-grenmått-armlängd så tjolavipp så har man det väsentligaste, hur långt topprör man ska ha, kontra ramhöjden.
Då behöver man inte slänga på extrema sadelstolpar eller 120 stryrstammar.
Eftersom jag har långa ben och kor
Quote from Torbjörn Ohlsson on 10 August 2011, 21:21Vad jag menade med "en Cervelo är ju trots allt en Cervelo" är att det är ett populärt märke, med stor attraktionsförmåga hos oss motionärer. Jag är övertygad om att (min egen fundering) att cervelon, genom sin marknadsföring och att CykelCity säljer och
Vad jag menade med "en Cervelo är ju trots allt en Cervelo" är att det är ett populärt märke, med stor attraktionsförmåga hos oss motionärer. Jag är övertygad om att (min egen fundering) att cervelon, genom sin marknadsföring och att CykelCity säljer och
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 21:27Personligen tycker jag grafiken på Cerveló och Argon 18 är betydligt mer attraktiv än t.ex Wilier. Jag misstänker lite att de lite modernare snitten attraherar mer på en svensk marknad även mer allmänt.
Personligen tycker jag grafiken på Cerveló och Argon 18 är betydligt mer attraktiv än t.ex Wilier. Jag misstänker lite att de lite modernare snitten attraherar mer på en svensk marknad även mer allmänt.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 22:41Jag kör Colnago Cristallo med Campa Record och Campa Shamal hjul. Det tycker jag känns helt rätt. Att köra med SRAM eller Shimano på Willier eller andra italienska ramar känns för mig ganska fel. På en Trek eller andra US ramar ska det vara SRAM tycker ja
Jag kör Colnago Cristallo med Campa Record och Campa Shamal hjul. Det tycker jag känns helt rätt. Att köra med SRAM eller Shimano på Willier eller andra italienska ramar känns för mig ganska fel. På en Trek eller andra US ramar ska det vara SRAM tycker ja
Quote from Berit Bengtson on 10 August 2011, 22:48SRAM är väl lika amerikanskt som Volvo är kinesiskt?
SRAM är väl lika amerikanskt som Volvo är kinesiskt?
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 23:08Jag trodde SRAM var amerikanskt 🙂 Sorry.
Jag trodde SRAM var amerikanskt 🙂 Sorry.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 23:29Tror nog att Håkan syftade på att SRAM är amerikanskt men grejorna tillverkas i Kina medan Volvo är kinesiskt, medan grejorna, för tillfället, tillverkas i Sverige.
Tror nog att Håkan syftade på att SRAM är amerikanskt men grejorna tillverkas i Kina medan Volvo är kinesiskt, medan grejorna, för tillfället, tillverkas i Sverige.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 12:28Känner på mig att diskussionen snart kommer handla om vilka italienska cyklar som är italienska 😉
Känner på mig att diskussionen snart kommer handla om vilka italienska cyklar som är italienska 😉