Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelWilier vs Cervélo
You need to log in to create posts and topics.

Nu är jag förstås bara en glad amatör jämfört med de andra herrarna här. Har cyklat hela mitt liv förstås, men inte tävlat.

Men ja, jag har båda. Jag ville ha en tempocykel och det går nästan inte att få tag på sådana med Campa om man inte bygger själv e

Ja nog finns det bra alu ramar alltid.Men har en alu ram nu, och vill a kolfiber denna gången.Så länge man inte väljer dom billigare kolfiber ramarna, så tror jag att det är bra kvalitet.

Men det mesta är det ju över priser på, så inte mycket som är värt

Jag har en hoj med Dura Ace och en med Record.... jag föredrar Italienskt any day of the week.... och då pratar jag om växeln....angående cyklar så kan jag bara tala gott om Colnago!

Cervelo är lite volvo i mina ögon! Men någon i Sverige har lyckat med m

Cervélo är ju snarare the cream of the crop. Dock när man börjar komma upp mot cyklar som normalt sett kostar 50000 kr och mer så är det skillnad, men mer i ens eget tycke och smak snarare än något annat. Hushovd skulle troligtvis vinna lika mkt på en BMC

+1 på Davids inlägg.

+1 på Magnus inlägg.

Hur många % av de startande Cerveloekipagen kom in under sju timmar?

David: förra årets SUB 7-satsning: ingen. I år, några st 🙂

Edit: räknar till minst 5 Cervélos i SUB7.nu:s satsning i år 🙂

Masklungan hade säkert några också. 😉

Är man i täten så leder man.

Nä så behöver det inte alls vara. Inte ens om man är först i mål i Paris behöver det innebära att man leder och således vinner TdF.
Man kan vara soptvå eller sämre Det är väl sällan den som är i täten i mål i Paris, som vinn

Du har nog missat något som kallas etappsegrar.