Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningX antal frågor om håll.
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror ungefär det Peter Evansson säger. Håll får jag i princip bara när jag springer och oftast i nedförsbackar. För mig är det alltså relaterat till stötar och till viss del vad jag åt innan.

Wikipedia-artikeln verkar lista en massa huskurer. T.ex.

Får också håll när jag trycker på i nedförsbackar ibland, sällan eller aldrig annars. Fick rejält med håll efter nerförsbacken från Sofia Kyrka som höll i sig i ett par kilometer. Jobbigt när det är tävling, annars så är det ju bara att slå av på takten s

...hjälper till att förvirra hjärnan...låter underbart vetenskapligt 🙂 🙂

Några tankar:

Apropå att dricka: dricka kallt vatten innan/under hård träning/lopp kommer nästan garanterat ge håll eller magbesvär.

Och det där med stenen. Slappna av, slappna av , slappna av brukar jag tänka när jag springer. Att man får kramp/håll i

Jag sprang nyss och jag bäljade i mig nästan en liter vatten innan jag drog iväg. Hade jag inte gjort det hade jag blivit helt uttorkad och svimmat.

Jag tycker det här med att undvika håll är så svårt! På Friskis är det inga problem, men när jag springer (joggar) kommer det riktigt hårt. Då äter jag inte på två timmar innan, kanske ett par russin för att få upp blodsockret bara, och dricker sparsamt s

anna h: Får du alltså det alltid vid samma ställe (på spåret alltså)?

Mitt håll är verkligen sporadiskt och senast jag hade det var på tävling förra sommaren. Men om jag tänker tillbaka på alla gånger jag haft håll så är det: I början av säsongen eller

Ja nu är jag alltså ingen löpare, jag har sprungit några gånger bara. Och jag sprniger väldigt långsamt. Men det är alltid på samma ställe på den rundan, efter ungefär 2km. Däremot kan jag springa en 3km-runda utan att få håll, men den är mest platt hela

Däremot får jag lätt hicka av kallt vatten.

Huh? Kallt vatten BOTAR min hicka!