Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 08:34Okej, nu är jag med! Jag ska kolla hur det är på min. Jag har i alla fall inte reflekterat över att något är bakvänt...
Okej, nu är jag med! Jag ska kolla hur det är på min. Jag har i alla fall inte reflekterat över att något är bakvänt...
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 09:14Frugan fick kommentarer av cykelkontrollanterna vid alla
triathlon (det lät det!) om att bromsarna satt fel.När hon var inne på en bikefit i våras bad hon att de
skulle flyttas om, cykelmeken frågade om det var en
brittimport för där satt de på "fel"
Frugan fick kommentarer av cykelkontrollanterna vid alla
triathlon (det lät det!) om att bromsarna satt fel.
När hon var inne på en bikefit i våras bad hon att de
skulle flyttas om, cykelmeken frågade om det var en
brittimport för där satt de på "fel"
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 12:42På Planet X kan man välja mellan "like normal" och "like the euros", när det gäller växelreglagens placering (om man köper en cykel som de skall bygga efter beställning, alltså)...
På Planet X kan man välja mellan "like normal" och "like the euros", när det gäller växelreglagens placering (om man köper en cykel som de skall bygga efter beställning, alltså)...
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 15:14Intressant Kim. De borde ju ha märkt om det satt fel på alla cykelkontroller på tävlingarna jag gjorde förra året. Hem och kolla!
Intressant Kim. De borde ju ha märkt om det satt fel på alla cykelkontroller på tävlingarna jag gjorde förra året. Hem och kolla!
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 17:50Kan man verkligen säga att det sitter fel om det är något man är van vid? Oavsett om det är "like normal" eller "like the euros" alltså... 🙂
Kan man verkligen säga att det sitter fel om det är något man är van vid? Oavsett om det är "like normal" eller "like the euros" alltså... 🙂
Quote from ellen olsson on 18 May 2012, 19:23Ja, det kan man. Britternas variant är rätt ologisk. Framväxel och bakbroms resp. bakväxel och frambroms? Någon måste ha fått ett pund bly i huvudet... 😉
Ja, det kan man. Britternas variant är rätt ologisk. Framväxel och bakbroms resp. bakväxel och frambroms? Någon måste ha fått ett pund bly i huvudet... 😉
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 22:01Britter logiska?
Var det inte de som hade pund , shilling och pence fram till 1971?
Typ 1 pund = 20 shilling, 1 shilling = 12 pence så 1 pund = 240 pence.
Britter logiska?
Var det inte de som hade pund , shilling och pence fram till 1971?
Typ 1 pund = 20 shilling, 1 shilling = 12 pence så 1 pund = 240 pence.
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 22:06Fredrik, du missar min poäng. 😉 Hade du varit britt och van vid deras setup hade du nog ansett det ologiskt att ha den setup som alla vi andra har... Om man är van vid setupen på sin egen cykel så är det ju knappast fel setup för en själv, och då är det
Fredrik, du missar min poäng. 😉 Hade du varit britt och van vid deras setup hade du nog ansett det ologiskt att ha den setup som alla vi andra har... Om man är van vid setupen på sin egen cykel så är det ju knappast fel setup för en själv, och då är det
Quote from ellen olsson on 18 May 2012, 23:07Mats; Nej, jag hade garanterat sett den vi har som mer logisk. Däremot så kanske jag hade kört med den ologiska varianten.
Mats; Nej, jag hade garanterat sett den vi har som mer logisk. Däremot så kanske jag hade kört med den ologiska varianten.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 07:32Höger broms - Framhjul
Höger växel - BakväxelVänster broms - Bakhjul
Vänster växel - FramväxelJag har alltså 'fel' variant, men spelar den nån som helst roll? Har inte ens märkt att det skulle vara nåt fel, och tydligen ingen cykelkontrollant på täv
Höger broms - Framhjul
Höger växel - Bakväxel
Vänster broms - Bakhjul
Vänster växel - Framväxel
Jag har alltså 'fel' variant, men spelar den nån som helst roll? Har inte ens märkt att det skulle vara nåt fel, och tydligen ingen cykelkontrollant på täv