Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 09:05Den enda nackdelen är väl att du kan bita i gräset om du testar någon annan cykel.
Den enda nackdelen är väl att du kan bita i gräset om du testar någon annan cykel.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 10:34Precis, det var därför frugan bad att få sina omflyttade.
Hon ville inte ha dem olika på tempo och vanliga racercykeln.
Precis, det var därför frugan bad att få sina omflyttade.
Hon ville inte ha dem olika på tempo och vanliga racercykeln.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 22:40Vet (som kontrollant vid triathlontävling) att en del sätter bromsarna fel med flit. Deras argument var att de körde motorcykel och där var det tydligen så. De ville inte bromsa fel oavsett cykel.
Vet (som kontrollant vid triathlontävling) att en del sätter bromsarna fel med flit. Deras argument var att de körde motorcykel och där var det tydligen så. De ville inte bromsa fel oavsett cykel.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 22:49Fredrik: Jag tänkte mig mer den varianten som Flindra har, korsvisa multiplikationer av framväxel och bakbroms verkar skapligt jobbigt på landsväg.
Jag gjorde dock omflyttandet av bromshandtag på en MTB för en massa år sen av den anledning Patrik nämner
Fredrik: Jag tänkte mig mer den varianten som Flindra har, korsvisa multiplikationer av framväxel och bakbroms verkar skapligt jobbigt på landsväg.
Jag gjorde dock omflyttandet av bromshandtag på en MTB för en massa år sen av den anledning Patrik nämner
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 08:17Jag förstår fortfarande inte varför min variant skulle vara jobbig? När jag bromsar så bromsar jag ju med båda bromsarna samtidigt. Föresten bromsar jag nästan aldrig, det är bara att tuta och köra hos oss då vi bor nära landsväg. Ja när man kommer hem br
Jag förstår fortfarande inte varför min variant skulle vara jobbig? När jag bromsar så bromsar jag ju med båda bromsarna samtidigt. Föresten bromsar jag nästan aldrig, det är bara att tuta och köra hos oss då vi bor nära landsväg. Ja när man kommer hem br
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 08:17Dubbelpost.
Dubbelpost.
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 08:25Jag är ju mer än lovligt förvirrad... Jag fick för mig att du skrev att du hade framväxel och frambroms på samma sida Flindra?
Och nej, jag ser inte heller vad det jobbiga skulle vara på en tempocykel och jag tycker inte att du ska ändra om det heller.
Jag är ju mer än lovligt förvirrad... Jag fick för mig att du skrev att du hade framväxel och frambroms på samma sida Flindra?
Och nej, jag ser inte heller vad det jobbiga skulle vara på en tempocykel och jag tycker inte att du ska ändra om det heller.
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 09:46Sant Mats.
Höger broms bromsar framhjulet och höger växel växlar bakväxeln (alla småväxlarna). Vänster broms bromsar bakhjulet och höger växel växlar framväxeln (stora klingorna).
Jag har inga som helst planer på att skaffa racer, så jag kan nog leva
Sant Mats.
Höger broms bromsar framhjulet och höger växel växlar bakväxeln (alla småväxlarna). Vänster broms bromsar bakhjulet och höger växel växlar framväxeln (stora klingorna).
Jag har inga som helst planer på att skaffa racer, så jag kan nog leva
Quote from Elias Engqvist on 22 May 2012, 09:52Måste erkänna att jag nog alltid använder båda bromsarna samtidigt även om jag anpassar kraften lite beroende på situationen...
Måste erkänna att jag nog alltid använder båda bromsarna samtidigt även om jag anpassar kraften lite beroende på situationen...
Quote from ellen olsson on 22 May 2012, 10:36Båda bromsarna jämt? Njae... Absolut inte lika mycket med båda bromsarna - annat än vid panikinbromsningar som jag, förstås, försöker undvika.
Edit förbättrade svenskan en smula.
Båda bromsarna jämt? Njae... Absolut inte lika mycket med båda bromsarna - annat än vid panikinbromsningar som jag, förstås, försöker undvika.
Edit förbättrade svenskan en smula.