Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningxtreme-rundan Ursvik, status
You need to log in to create posts and topics.

Ganska hårt och isigt på en del ställen, mer fruset än vad jag trodde det skulle vara, dubbar rekommenderas starkt. Återupptäckte idag hur teknisk den blir i pannlampans sken, korta steg och snabba reaktioner är att rekommendera :-).

Någon som har koll p

Jag har en xtreme-notering med 292m upp 296m ner och 83m deltamax. Suunto Ambit 1 med barometrisk mätning.

Tack för informationen!
Har ännu inte sprungit etremen, tyvärr, men det var nästan att det blev av i lördags. Jag längtar, den verkar härlig!
Har hört att den delvis är något dåligt uppmärkt. Har ni någon koll på var, vid vilka km, som det är svårt att hi

Absolut inte dåligt uppmärkt! Väldigt enkel att följa tycker jag.

Det enda kanske kan vara vid ungefär 2.5-3km, och första gången man ska svänga in på Extremen istället för Milen. Man springer ut ur en skog och istället för ut ur skogen ska du till höger

Ja, Xtremen är verkligen rolig att spring just nu! Passa på nu innan skidåkarna intar Ursvik.

Den hade ju några ställen där man lätt kunde springa fel, men det var några år sen.

För egen del så gillar jag inte den nya dragningen på slutet, det blir för

Nu kan det vara för jag sprungit den några gånger, men jag tycker markeringarna är väldigt bra. MIL bättre än ex. lill-janskogen där det är väldigt dåligt...

Den är riktigt fin när det är snö!

Den är bra markerad och enkel att hitta, men jag har sprungit den några ggr då jag jobbar precis brevid. Kollar man där det är skyltar så är det inga problem, pilar finns och tappar man bort sig så sitter de svart vita kvadraterna på träden hyffsat tätt!

Åke:

Den nya sträckningen på slutet (sista 3km) är ju guld! De är de roligaste på hela banan förutom backen vid 4km såklart 🙂

När jag sprang den för första gången på flera år i höstas, så missade jag precis när jag kom uppför backen vid 4 km, jag var väl så knäckt av den backen att jag bara kikade rakt ner i marken, och inte såg markeringen och sprang åt fel håll. Sen kom jag än

David: Håller med på sätt och vis. Men jag är lite halt och ramlar betydligt oftare än andra, ffa när jag blir trött. Därför är det en olämplig slutkläm för mej.