Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningxtreme-rundan Ursvik, status
You need to log in to create posts and topics.

Christer: Om du vet hur milrundan ser ut så vid ca 7 km svänger Extremen av åt höger. Strax efter det att man passerat en kohage på vänster hand.

Ja, och där kommer strax en backe typ vägg, men det har ju varit så i några år!

Christer, man svänger höger ut i terrängen ca 1km före den gamla svängen som du tänker på. Större delen av det nya delas med mtb-spåret.

Tänkte sticka ut i helgen. Någon som vet hur 10 resp 15 ser ut? Finns det is kvar någonstans, eller fungerar odubbat bra?

Odubbat funkar bra, kan va lite hårt härochvar men inte halt, halare om det blir mer plus och det hårda blir mjukare 🙂

Regn och plusgrader ser det ut att vara i den närmaste framtiden, men inga minusgrader. Kanske lite risk för lera och geggamoja då?

japp, jag kör då trailskor om jag ska in på Xtremen, de övriga funkar med "vanlig" sula men det är bara jag, klart trailskorna funkar på allt också om man gillar de bäst 🙂

Någon genomskådade mig fortare än blixten, eller visste du att jag är jätteförtjust i mina VJ?

haha ja 🙂

Man ser ju att trailskorna har en rejäl uppgång sedan tidningarna börjar köra mer artiklar om trail, löpare har fått dille på dem medan den "lättare ned till barfotaskon" dippar i försäljning. Men trailskon ser ju lite häftigare ut, mer stabi

Det är nog så sant, traillöpning har fått ett uppsving på sistone. Nu ska varenda kotte ut och springa i skogen 🙂
Jag som knappt springer i skogen alls skyller på att VJ var de enda som hade bra och breda skor som kunde erbjuda bra grepp som passade mig