Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningYaktrax?
You need to log in to create posts and topics.

Jag fick hem mina idag. De ser snygga ut tycker jag. Undrar om jag ska ut och gå en runda och testa funktionaliteten nu eller om jag ska köra ett riktigt test imorgon med intervaller i den förmodligen då frysta fd blöta snön...

Jag tycker de är betydligt skönare att springa med än Slip Stoppers (dubbar), men de ger inte lika bra grepp när det är blank-is. Bättre på modd och snö. Dock tycker jag de håller dåligt. Mina har nog inte gått mer än 10 mil och de faller i bitar. Kan iof

Jag köpte sett par Halkskydd från Springyard.(Team Sportia 199:-) Är det någon som har erfarenhet av dessa? Jag har inte testat att springa med dem men jag tyckt de var skitsvåra att få på skorna. De kändes trånga. Jag valde strl M som skulle passa strl 3

-7 grader och blankis i Göteborg idag. Jag testade både Löplabbets egna broddar och Yaktrax:en. Addnature prisade de senare som marknadens bästa broddar, men LLs broddar var bättre. Bra grepp hade jag inte med någon av broddarna, men jag halkade mindre me

Anna, är det detta du menar med "Löplabbets egna"?

http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1058

På blankis så tycker jag inte att det duger med broddar.

Lars: ja.

Fredrik: nej, det duger inte med broddar, men det förhindrar det värsta.

Vad hjälper på blankis? Skulle inte vågat springa med mina Sarva Xero igår! Idag -13, bättre grepp hoppas jag.

Möjligtvis kanske broddade skor med "vassa" spikar. Men det har jag inte testat.

Det var bättre grepp igår än idag kan jag ju meddela.

Mina Icebug funkar rätt OK på blankis. Sista gången vi anordnade Femmans Trailrace från Hindås till Skatås så var det blankis. Alla som hade bra tid sprang med Icebug eller liknande skor med ståldubb tyckte att det funkade rätt bra. Alla som bara hade bro