Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningYaktrax?
You need to log in to create posts and topics.

Med nya broddskor funkar det på blankis - jag har provat både med VJ Sarva och Icebugs. Men så fort en eller ett par broddar har ramlat av är det inte så säkert längre!

Då det är snömodd funkar det bättre med terrängskor med ordentlig sula - tex Inov8 XT

Mina Celeritas var bra i snömodden. (X-Talon 212 var för breda för mina fötter (#))

Glömde att säga att det fanns en tid då jag körde med broddar också - och kan konstatera att vid mycket snö och temp nära 0 så var det riktigt dåligt med broddarna eftersom snön klumpade ihop sig mellan broddarna och sulan så det blev knöligt och man fick

"X-Talon 212 var för breda för mina fötter"
Oj, du måste ha väldigt smala fötter. Dom flera har problem med att 212 är för smal.

"snön klumpade ihop sig mellan broddarna och sulan "
Då skall du testa just Yaktrax. Där kan det inte fastna någon snö mellan

Tor: jo, jag brukar säga det, men ingen tror mig. Men hittills har de flesta skoförsäljare trott mig efter att jag har provat alla deras "jättesmala" skor... 😉 (smala, tunna och långa tår. Dålig kombination. Jag borde bli barfotalöpare, ett problem mindr

>>Jag borde bli barfotalöpare, ett problem mindre.

Welcome! We have milk and cookies! (H:)

😉

Idag tänkte jag prova min nya Yaktrax, bara när jag gick till affären, så jag fick en känsla för hur de funkar.
Snörade på mig kängorna i hallen, spände fast broddarna, tog en av tre soppåsar i näven, nycklarna i de andra och tog ett kliv över de andra tv

Aj! Trist!!!

Aj då, det låter inte bra! Hoppas du kryar på dig fort!

Metall på hal sten ger ingen hög friktion, oavsett form på metallen...