Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning% av maxpuls
You need to log in to create posts and topics.

Jasså, herrn tänker ta silvermedalj kantänka? 😉

Det är min förhoppning men det återstår att se. Under 2:30 bör jag klara iaf! Men mitt löpsteg lämnar en hel del i övrigt att önska... Här snackar vi forcering.

Kuperade långpass runt 25 km i 5-min tempo kanske då? Och gärna på lite skogsstigar och sånt.

@Johan

För mig ser det ut som följande:

Återhämtningspass (30-40min)
Bara ut för att få lite genomblödning. Brukar ofta springa dessa på tallhedar på sommaren. Nu under vintern brukar jag försöka springa ute på isen på skoterspår.

Långpass (90+ min)
T

Micke,
Stort tack för informationen! Skoterspår och myrar blir svåra att hitta här i Stockholm, jag får åka norrut till mina Västerbottniska hemtrakter för att träna på de underlagen! 🙂

Men principerna bör gå att tillämpa här i Sthlm naturligtvis! Nu b

Det finns bra mossar och myrar att träna i här i Stockholm också! Dom suger precis lika bra som de i Norrland. Låt vara att man får springa lite mer runt, runt...

Ni slipper i alla fall knotten 😉

Jag använder mest myrar och backar för att få ner farten, upp knälyftet och upp pulsen. Ganska skonsam träning jämfört med att försöka kötta 200m intervaller i maxfart på bana för att försöka jaga upp pulsen.

Jag gillar myrträning skarpt. I kombination med backar. Brukar lägga OBT-slingor där jag passerar alla toppar som finns och genom alla myrar eller sankmarker som finns. Bra och skonsam träning.

Kan tänka mig det. Hittills har min hårdträning i löpning bestått av fyraminutersintervaller på löpband. Kanske inte det skonsammaste.

Mackan - Hammarybacken borde väl kunna resultera i en hyfsad pulstopp om man springer uppför den..?

Hammarbybacken är bra men jag brukar hålla till i Väsjöbacken. Tyvärr matchar inte min benstyrka min centrala kapacitet så jag maxar inte pulsen på såna pass. Högsta pulsvärdena brukar jag få när jag kör t.ex. 5x1000 med längre vila i spåret hemma. Då bru