Quote from ellen olsson on 6 May 2009, 08:46Evelina: Det är ett tecken på att du cyklar för lite. 🙂
Evelina: Det är ett tecken på att du cyklar för lite. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 08:54Jag har ett par pendlardäck för 300 spänn som säkert rullat 1000 mil. Grundservice är livstid, cykeln från 2002. Går väl nån eker om året, nån slang. Ytterkläder när det är kallt är samma som vinterns längdskidkläder. Skor o cykeltröja+cykelbyxor håller m
Jag har ett par pendlardäck för 300 spänn som säkert rullat 1000 mil. Grundservice är livstid, cykeln från 2002. Går väl nån eker om året, nån slang. Ytterkläder när det är kallt är samma som vinterns längdskidkläder. Skor o cykeltröja+cykelbyxor håller m
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 08:59Om man ändå hade cykeltränat samma sträcka och kör den som träning borde det väl driftkostnaderna hamna under träningskostnader 😉
Om man ändå hade cykeltränat samma sträcka och kör den som träning borde det väl driftkostnaderna hamna under träningskostnader 😉
Quote from Jonas Täng on 6 May 2009, 09:01Svaret på frågan är att man kan lägga hur mycket pengar som helst om man vill. Och nya prylar vill man ha. Fast man kanske inte behöver...
edit: om vi som cykelpendlar som träning tillgodoräknar oss tiden som vi "tjänar" så borde vi väl kunna gå plus?
Svaret på frågan är att man kan lägga hur mycket pengar som helst om man vill. Och nya prylar vill man ha. Fast man kanske inte behöver...
edit: om vi som cykelpendlar som träning tillgodoräknar oss tiden som vi "tjänar" så borde vi väl kunna gå plus?
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 09:10Hej Lotta.
Det är genom erfarenhet
Jag vet att jag kommer bränna två däck i år ett par punkor på det, redan haft två. En kedja och så lite vård mm. Ja då blir det 3-4kr/mil.
Vänligen
P.
Hej Lotta.
Det är genom erfarenhet
Jag vet att jag kommer bränna två däck i år ett par punkor på det, redan haft två. En kedja och så lite vård mm. Ja då blir det 3-4kr/mil.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 09:14Har du inte avverkat en cykel också?
Har du inte avverkat en cykel också?
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 09:17Hej P.
Men då cyklar du mer än 2x3 mil om dagen antar jag?
Hej P.
Men då cyklar du mer än 2x3 mil om dagen antar jag?
Quote from Håkan Öhling on 6 May 2009, 09:43Jag cykelpendlade varje dag i 5 år på en gammal racer á 1500kr. Inget underhåll, originalslang och däck. Driftskostnad 25kr/mån eller 50 öre milen...
Nu när jag tränar måste man väl räkna in alla kostnader inkl ny cykel, nyare cykel och träningsläger på
Jag cykelpendlade varje dag i 5 år på en gammal racer á 1500kr. Inget underhåll, originalslang och däck. Driftskostnad 25kr/mån eller 50 öre milen...
Nu när jag tränar måste man väl räkna in alla kostnader inkl ny cykel, nyare cykel och träningsläger på
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 09:50Frågan är ju också vad alternativkostnaden är: hade jag inte cyklat så hade jag med största säkerhet lagt mina resurser på något annat, sannolikt mycket mer meningslöst (vin, kvinnor och sång t.ex.)
Frågan är ju också vad alternativkostnaden är: hade jag inte cyklat så hade jag med största säkerhet lagt mina resurser på något annat, sannolikt mycket mer meningslöst (vin, kvinnor och sång t.ex.)
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 10:38Oj oj oj ! Vågar inte ens räkna . Det köps nya saker varja dag. Tex ny hjäm för den gamla hade fel färg nya skor som har samma färg cykeln . Nej det är nog bättre att börja med kanin hoppning i stället.
Oj oj oj ! Vågar inte ens räkna . Det köps nya saker varja dag. Tex ny hjäm för den gamla hade fel färg nya skor som har samma färg cykeln . Nej det är nog bättre att börja med kanin hoppning i stället.