Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 10:55Jag tycker att gnisslet hörs om det sitter grus i klossarna.
Fast nu kör jag inte ShimaNO.
Jag tycker att gnisslet hörs om det sitter grus i klossarna.
Fast nu kör jag inte ShimaNO.
Quote from Jonas Täng on 8 May 2009, 11:04David den här tråden handlade väl om driftskostnader generellt, inte om vilken typ av system man kör på. Det finns, har funnits och kommer säkert att öppnas massor med andra tråda att ta den diskussionen i så vi behöver inte kapa just den här. 🙂
David den här tråden handlade väl om driftskostnader generellt, inte om vilken typ av system man kör på. Det finns, har funnits och kommer säkert att öppnas massor med andra tråda att ta den diskussionen i så vi behöver inte kapa just den här. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 11:07Kör tiagra-kassett o noname-fälgar. Har bytt kassett en gång, kedja två gånger o fälgar ingen gång på långt över tusen mil. Funkar helt ok för daglig pendling i 30-snitt. Fast jag fegar o cyklar inte så mycket november - mars ...
Kör tiagra-kassett o noname-fälgar. Har bytt kassett en gång, kedja två gånger o fälgar ingen gång på långt över tusen mil. Funkar helt ok för daglig pendling i 30-snitt. Fast jag fegar o cyklar inte så mycket november - mars ...
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 11:09Vad kostar det att byta pedaler, vad kostar slitaget och vad är skillnaden på olika pedalr...(Fire away David! nu kan du forsätta förmedla dina budskap men helt korrekt med trådens syfte)
Vad kostar det att byta pedaler, vad kostar slitaget och vad är skillnaden på olika pedalr...(Fire away David! nu kan du forsätta förmedla dina budskap men helt korrekt med trådens syfte)
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 11:12Nu försöker jag hitta orsaken till de höga driftskostnaderna på fälgar.
Det är möjligt att oväsen gör det svårt att höra ett svagt gnisslande ljud ifrån en liiiiten liiiiten stenflisa i en kloss.
Nu försöker jag hitta orsaken till de höga driftskostnaderna på fälgar.
Det är möjligt att oväsen gör det svårt att höra ett svagt gnisslande ljud ifrån en liiiiten liiiiten stenflisa i en kloss.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 11:14Kör på mitt andra par kombi spd-vanliga pedaler sen 2002 på pendlarcykeln. Med tanke på att jag väger 90+ och har riktigt starka ben, antar jag att de har bra kvalitet. Eller var är det som sliter på pedaler?
Kör på mitt andra par kombi spd-vanliga pedaler sen 2002 på pendlarcykeln. Med tanke på att jag väger 90+ och har riktigt starka ben, antar jag att de har bra kvalitet. Eller var är det som sliter på pedaler?
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 11:19Eftersom "bromsklossar" sliter på fälgar så tror jag att det är den cykeldelen som jag pratar om, just nu.
Eftersom "bromsklossar" sliter på fälgar så tror jag att det är den cykeldelen som jag pratar om, just nu.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 11:25När jag cykelpendlade till jobbet (har numera gångavstånd) kostade det mig totalt ett par nya däck på ett par år. Jag fick cykeln (en halvkass, men fullt funktionsduglig transportcykel) av en som tröttnat på den, så det var inte ens en grundkostnad. Hade
När jag cykelpendlade till jobbet (har numera gångavstånd) kostade det mig totalt ett par nya däck på ett par år. Jag fick cykeln (en halvkass, men fullt funktionsduglig transportcykel) av en som tröttnat på den, så det var inte ens en grundkostnad. Hade
Quote from Bertil Nolheim on 8 May 2009, 13:03Det är ju inte så att fälgarna håller ett par hundra mil bara. De håller kanske 2000 men de cyklar som jag använder enbart på vintern tar de slut fortare.
Det är ju inte så att fälgarna håller ett par hundra mil bara. De håller kanske 2000 men de cyklar som jag använder enbart på vintern tar de slut fortare.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 13:14Jag slarvade på min vintercykel med att göra rent klossar och fälger. Straffet blir direkt nedslitna klossar, iofs inte så dyrt, samt rejäla spår i fälgarna vilket säkerligen kortar ner deras livslängd rejält. Vill man spara på fälgar o klossar gäller nog
Jag slarvade på min vintercykel med att göra rent klossar och fälger. Straffet blir direkt nedslitna klossar, iofs inte så dyrt, samt rejäla spår i fälgarna vilket säkerligen kortar ner deras livslängd rejält. Vill man spara på fälgar o klossar gäller nog